پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مامور برند، جیمز برند

8 سال پیش ( 1394/8/21 )
پدیدآورنده : نیک فولکس  

من به اندازه کافی خوش شانس بودم که به مراسمی که امگا برای نمایش فیلم اسپکتر در تالار رویال آبرت‌هال بود، دعوت شدم. در حالی که منتظر شروع فیلم بودیم، یک آگهی بزرگ دیدم که رویش نوشته بود: «ما برندها را روی پرده می‌آوریم.» این تبلیغ را شرکت دیجیتال مدیا سینما طراحی کرده بود. من مطمئنم که این شرکت کارش عالی است، اما وقتی که موضوع تلفیق برندهای لوکس با سینما مطرح می‌شد، می‌توانیم این جمله معروف را تکرار کنم که هیچ کس بهتر از جیمز نیست.

553151513513561623623623236

همه ژانرهای درام سینما خواص خودشان را دارند و فیلم‌های جیمزباند با جشنواره برندهایی که راه می‌اندازند، استثنا نیستند. هر جیمز باندی، انگار که یک قانون است، ‌باید صحنه‌های اکشن خود را داشته باشد. یک انفجار بزرگ. ابزارهای جاسوسی عجیب و پیشرفته. صحنه‌های زیادی از خشونت و روابط انسانی. اما از همه چیز مهم‌تر، وسایل هستند. محصولات و ابزارهایی که شخصیت باند را معرفی می‌کنند و او بدون آنها باند نیست. ژاکت راحتی را از باند بگیرید، آستون مارتن را، کلت برتا را و آن وقت که یک شخصیت اکشن معمولی دارید. همین‌ها هستند که فرانشیز باند را جاودانه می‌کنند.

در طول سال‌ها، جاگذاری محصولات در فیلم‌های باند، به اندازه صحنه‌های تعقیب‌و‌گریز برای این مامور مخفی بخشی از فیلم‌های باند شده‌اند. کسی که اسکپر را تماشا می‌کند، می‌تواند یکی از علاقه‌مندان امگا باشد، آستون‌مارتین دوست داشته باشد، تام فورد بپوشد. کت و شلوارها و عینک‌های تام‌فورد (به خصوص آنهایی را که در ارتفاعات آلپ در اتریش می‌پوشد)، گوشی‌های سونی و دیگر برندها، همه به درستی انتخاب شده‌اند.

باید اعتراف کنم که من صحنه ریش‌تراشی اسپکتر را (که در آن از تیغ ژیلت استفاده می‌شود) از دست دادم، اما خوشحالم که او در فیلم اصلاح کرده است چون ریش‌های انبوه او در تبلیغ‌های قبل از فیلم اصلا دوست‌داشتنی نبودند. این تبلیغ‌های قبل از نمایش عمومی فیلم، سنتی است که از نخستین فیلم باند به نام Dr. No وجود داشته است. آن تبلیغ اولیه قبل از شروع نخستین فیلم سری جیمز‌باند، این مسئولیت را داشت که به مردم این ستاره تازه را بشناساند. آن تبلیغ به مردم می‌گفت که شون‌کانری (بازیگر آن فیلم) کسی است که برای بازی نقش جیمزباند انتخاب شده. آن تبلیغ باید می‌گفت که این بهترین گزینه برای بازی در این فیلم است.

حتی قبل از اینکه سری فیلم‌های جیمزباند مطرح شود، جیمز باند به‌عنوان یک کاتالوگ که راه می‌رود، حرف می‌زند و آدم می‌کشد در رمان اصلی فلمینگ مطرح بود. فلمینگ یک علاقه‌مند سرسخت به برندها بود. او از همان ابتدا، ایده استفاده از برندها را با خودش داشت و به کشیدن سیگار و نوشیدنی‌ها اهمیت زیادی می‌داد. او اهمیت زیادی به چیزی که قهرمانش می‌پوشد از خود نشان می‌داد. در رمان‌هایش فصل‌های زیادی دارد که به برش و دوخت لباس‌های قهرمانش پرداخته است.

2562624624642742373573584584

قهرمان مورد علاقه من در فیلم‌های باند که خوش‌پوش است، پاتک فیلیپ در فیلم تاندربولت است. لباس‌های او به دقت انتخاب شده بودند و او یک بنتلی بنفش هم داشت. فقط کسی که بتواند یک رمان را با این جمله «لحظات لوکسی در زندگی یک مامور مخفی وجود دارد» شروع کند – همان‌طور که فلمینگ در «زندگی کن و بگذار بمیرند»، می‌تواند چنین قهرمانی خلق کند. همیشه این تضمین وجود دارد که اگر یک انسان شرور دنیا را تهدید کند، حضور آرامبخش یک ساعت، ماشین سریع، کت‌و‌شلوار زیبا هم در کنار ما قرار دارد.

منبع: Newsweek 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CW56HOFZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه