پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار با 15 واحد افزایش به ارتفاع 63099 رسید. در پایان معاملات دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با 15 واحد افزایش به ارتفاع 63099 رسید، ضمن اینکه شاخص کل هم وزن با 8 واحد کاهش رو به رو شد، همچنین حجم کل معاملات بازار 520 میلیون سهم بود و بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل را نماد‌های جم، فولاد، تاپیکو، شبندر و خودرو و بیشترین تأثیر منفی را نماد‌های وپاسار و سبهان گذاشتند، در ادامه باید گفت که شاخص کل فرابورس نیز با یک واحد کاهش به ارتفاع 705 رسید و نماد‌های میدکو، مارون و پترول از تأثیر‌گذاران منفی بر شاخص کل فرابورس و شاوان، سمگا و بمپنا از تأثیرگذاران مثبت بر آن بودند.

این در حالی است که دیروز برای چندمین روز متوالی بازار سهام رشد اندکی را به ثبت رسانده است. تحلیلگران اعتقاد دارند که شاخص کل بورس در حالت انتظار به سر می‌برد اما در عین حال تمایلی به سقوط ندارد. در هر صورت این نقطه از جاگیری شاخص کل می‌تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد. تداوم صعود جزئی شاخص کل در کانال فعلی می‌تواند با یک خبر یا حادثه به یک خیزش یا ریزش منتهی شود.

123513135613615512513612362472473

در حال حاضر، سیاست‌های ضد و نقیض اقتصادی سهامداران را در لاک دفاعی فرو برده است. تیم اقتصادی دولت نتوانسته‌ آنچه را در مورد نرخ سود بانکی وعده داده‌اند، عملیاتی کنند. ضمن اینکه بسته حمایتی از خودروسازان هم با وقفه ناگهانی مواجه شده است. در این شریط انتظار می‌رود که بازار جانب احتیاط را نگه دارد و تا نهایی شدن اجرای برجام تصمیم‌گیری را به تعویق بیندازد.

بیشترین حجم معاملات ETF

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 19 میلیون و 150هزار سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با داد و ستد 100 هزار ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت. گفتنی است دیروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی بانک گردشگری پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و هر ورقه اسناد خزانه اسلامی همانند روز گذشته با رشد 0.03 درصدی در محدوده 928 هزار ریال داد و ستد شد.

شپلی با قیمت 2599 ریال بسته شد

گروه محصولات شیمیایی بیشترین حجم معاملات را در اختیار شپلی قرار داد و در قیمت 2599 ریال بسته شد و ورود حقوقی به این سهم صفر و خروجش به اندازه بیش از یک میلیون سهم بود همچنین پترول در قیمت 1406 ریال شاهد 6 میلیون حجم معاملات بود که حقوقی‌ها 359 هزار سهم را خریده و یک میلیون سهم را عرضه کردند، ضمن اینکه تاپیکو در قیمت 2309 ریال بیش از 2میلیون حجم معاملاتی را در اختیار گرفت و بیشتر معامله گران این سهم حقیقی‌ها بودند.

بانکی‌های قرمز رنگ

گروه بانک‌ها اکثرا در بازه منفی بازار حضور یافتند و وبملت با 35میلیون حجم معاملات رهبر گروه حجم معاملاتی شد که ورود حقوقی به این سهم 31میلیون و خروجش از آن 25 میلیون سهم بود و در قیمت 1940 ریال با افت قیمت یک و نیم درصدی مواجه شد همچنین وبصادر در قیمت 868 ریال 15 میلیون حجم معاملات را در دست گرفت که حقوقی‌ها 12 میلیون سهم را تقاضا کرده و تا پایان بازار یک میلیون سهم را به فروش رساندند ضمن این‌که وتجارت در قیمت پایانی 882 ریال بیش از 5 میلیون حجم معاملاتی را صاحب شد که ورود حقوقی به این سهم دو‌و‌نیم میلیون و خروجش از آن 2 میلیون سهم بود لازم به ذکر است که بانک دی با بیش از 4 میلیون حجم معاملاتی در قیمت 1529 ریال به معاملات خود پایان داد.

حضور معامله‌گران حقیقی در خودرو

در گروه خودرویی‌ها خودرو و خپارس بیشترین حجم معاملات را در اختیار گرفتند و خودرو با 25‌میلیون حجم معاملاتی در قیمت 1988 ریال رو به رو شد که حقوقی‌ها عرضه‌کنندگان خوبی بودند و اکثر معامله‌گران این سهم را حقیقی‌ها تشکیل دادند ضمن اینکه خپارس با 22‌میلیون حجم معاملات در قیمت 902 ریال مورد توجه معامله گران تالار حافظ قرار گرفت همچنین خساپا در قیمت 1003 ریال وارد بازه قرمز بازار شد و بیش از 4 میلیون حجم معاملاتی را صاحب شد که حقوقی‌ها برای داد و ستد در این سهم تمایل چندانی نشان ندادند در ادامه باید گفت که خکاوه 9 میلیون حجم معاملاتی را در تابلوی معاملات با قیمت 810 ریال به ثبت رسانید و ورود و خروج حقوقی به این سهم چندان قابل توجه نبود.

وامید تنها نماد مثبت گروه

هلدینگی‌ها اکثرا در بازه قرمز بازار حضور یافت و وغدیر با 3‌میلیون حجم معاملاتی تأثیر منفی 7 درصدی بر شاخص کل گذاشت که در قیمت 2046ریال شاهد ورود و خروج 2 میلیون سهم از حقوقی‌ها بود و تنها نماد مثبت این گروه وامید در محدوده قیمتی 1899 ریال بود و معامله گران حقیقی به معامله این سهم در بازار دیروز پرداختند.

حجم معاملات 13میلیونی شپنا

گروه نفتی‌ها اغلب در بازه قرمز بازار حضور داشتند و شپنا با 13 میلیون حجم معاملاتی در قیمت 2366 ریال وارد بازه قرمز بازار شد که ورود حقوقی به این سهم بیش از 8 میلیون و خروجش از آن پنج و نیم میلیون سهم بود همچنین شاوان در قیمت 9061 ریال حدود یک‌درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و 4 و نیم میلیون حجم معاملات را در دست گرفت که حقوقی‌ها یک میلیون سهم را تقاضا کرده و 128‌هزار سهم را فروختند ضمن اینکه شبندر با قیمت پایانی 3547 ریال 2 میلیون حجم معاملاتی را در دست گرفت که حقوقی‌ها برای ورود به این سهم هیچ تمایلی نشان نداده و تا پایان بازار 83 هزار سهم‌شان را به فروش رساندند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qmMaH06k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه