شنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Sat, 19 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز

در دهه 80 میلادی شرکت‌های تجاری برند خود را روی پوشاک کارمندان‌شان حک می‌کردند تا از این طریق به شناخته شدن بهتر برندشان کمک کرده و در میان سایر شرکت‌های دیگر متمایز جلوه کنند. به عقیده بسیاری آنچه شما می‌پوشید و نحوه پوشش‌تان به میزان قابل توجهی متاثر از گروهی است که در آن حضور داشته و فعالیت می‌کنید. در این رابطه مردم دو دسته‌اند، برخی از آنان شما را به دلیل حک شدن لیبل یا برند خاصی روی پوشاک‌تان سرزنش می‌کنند و برخی دیگر از این شیوه استقبال می‌نمایند.

در برخی از کشورها استفاده از پوشاکی که نام و برند یک شرکت تجاری روی آستین‌ها یا جلوی آن حک شده است برای فروشندگان امری متداول و عادی بوده و مردم از اینکه با استفاده از این شیوه می‌توانند به آسانی فروشندگان را در میان تعداد قابل توجهی از افراد تشخیص دهند ابراز رضایت می‌کنند.

(برای نمونه من چندی پیش در یک فروشگاه پوشاک اشتباها به آقایی که فراموش کرده بود اتیکت لباس خود را جدا کند اشاره کردم و از وی خواستم تا به من در خرید کالای مورد نظرم کمک کند! البته جدا نکردن لیبل لباسی که به همه می‌گوید وی از یک برند لوکس خرید کرده ضرورتی هم ندارد) این موضوع بیانگر ضرورت استفاده از برند شرکت‌های تجاری روی پوشاک کارکنان و فروشندگان آن است.

در چین بانوانی که از فروشگاه‌های لویی ویتون خرید می‌کنند، برچسب قیمت کالای خریداری شده خود را جدا نکرده و با استفاده از این روش اعلام می‌کنند که این یک کیف لویی ویتون اصل و گران قیمت بوده و نسخه تقلبی این برند معتبر نیست. این در شرایطی است که شرکت‌های تولید‌کننده کالاهای تقلبی نیز در پاسخ به این اقدام، برچسب قیمت تقلبی! را روی محصولات تقلبی خود حک کرده و در صورت درخواست مشتریان حاضرند یک فاکتور فروش تقلبی نیز در اختیار آنان قرار دهند.

به نظر می‌رسد که این بخش از مبحث برندینگ مدتی است از ماهیت خود دور شده است. لیبل‌های حک شده روی محصولات سبب شده که سارقان در لندن به شکستن شیشه‌های فروشگاه‌ها روی آورده و به سرقت کالاهایی با برچسب برندهای معتبر دست بزنند.

جالب آنکه این سارقان از زیورآلات ساخته شده از جنس نقره یا هدایا و کالاهایی که برچسب برندهای معتبر روی آنها حک نشده خودداری می‌کنند. با وجود مشکلات مذکور، به نظر می‌رسد صاحبان برندهای معتبر نباید از استراتژی حک نام برند خود روی محصولات‌شان به دلیل دستبردهای سارقان به آنها خودداری کنند، چرا که این اقدام آنها دست‌کم بیانگر آن است که کالاهای تولید شده توسط این برندها بسیار با‌کیفیت بوده و علاوه بر مشتریان، توجه سارقان را نیز به خود جلب می‌کند. ادامه دارد...

نویسنده: سارا مک کارتنی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1xAueZFt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه