لویی ویتون برندی فرانسوی و تولیدکننده اجناس لوکس و گران قیمت است. نام این برند از نام موسس کمپانی گرفته شده که در چهارم آگوست سال 1821 در شهری کوچک در فرانسه به دنیا آمد و...
در سال 1835 به منظور توسعه کار خود، به قصد پاریس، زادگاه خود را ترک کرد. لوییس در پاریس شانس خود را امتحان کرد و بهعنوان شاگردی که وسایل مشتریهای متمول و عازم سفر را بستهبندی میکرد، مشغول به کار شد. رفتهرفته کار او بالا گرفت تا آنجا که به دربار پادشاه آن زمان (ناپلئون سوم) راه پیدا کرد. این موفقیت باعث شد لوییس اطلاعات خود را درباره ساخت چمدان مسافرتی مناسب و اشرافی گسترش دهد و از آن زمان طراحی کیف و چمدان برای طبقه اشراف حرفه اصلی کمپانی لوییس ویتون شد. او در سال 1854 خانه مد لویی ویتون را افتتاح کرد و تا زمان مرگش در 1892 توانست محصولات معتبری به مشتریان خود ارائه دهد. پس از مرگ او شرکت بهصورت سهامی درآمد و امروز کمپانیLVMH که نام تجاری لوییس ویتون است یکی از غولهای صنعت مد به شمار میآید.
برنارد آرنو، رییس و مدیر ارشد اجرایی شركت LVMH، هماکنون با ثروت 2/36 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد اروپا و یکی از 5 ثروتمند جهان است. شركت LVMH مالك سهام عمده بسیاری از برندهای معروف مثل لویی ویتون، دیور و فندی است. مجله تایمز در سال 2007 برنارد آرنو را بهعنوان یكی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا معرفی كرد. آرنو معتقد است که شرکت برای افزایش انرژی خلاقانه، باید مدیرانی با عشق و علاقه به هنرمندان داشته باشند و به این شکل میتوانند هنرمندانشان را درک کنند.
محصولات زنانه این برند به گروههای زیر تقسیم میشوند: کیف دستی، وسایل مسافرتی، کیف پول، کمربند، روسری، زیورآلات، جواهر، عینک، کتاب، نوشتافزار، کفش، ساعت و لباس. محصولات مردانه علاوه بر محصولات اشاره شده شامل کراوات نیز میشود.
برند لویی ویتون و امضای حروف اول اسم و فامیل او LV درمیان با ارزشترین برندهای دنیا قرار دارد. طبق بررسیهای به عمل آمده توسط کمپانی میلوارد بران در سال 2014 این برند در رده نوزدهمین برند باارزش دنیا قرارگرفت. ارزش این برند نیز 22. 552 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است. این کمپانی به علت وجهه کاملا خاص و متفاوتی که دارد بیشتر از هر برند دیگر مورد تقلید قرار گرفته و نمونههای تقلبی آن به وفور در بازار یافت میشود. در سال 2004 اتحادیه اروپا گزارش کرد که میزان کالاهای تقلبی توقیف شده با این مارک 18 درصد کل محصولات توقیفی کمپانی بوده است.
موضوع تولید کالاهای تقلبی برای لویی ویتون از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به این منظور گروهی از وکلا در خدمت این کمپانی قرار دارند و به این ترتیب متخلفان در دادگاههای سراسر دنیا به طور مستمر مورد پیگرد قانونی قرار میگیرند. لویی ویتون همه ساله حدود نصف بودجه بخش ارتباطاتش را به پیگیری این مسائل اختصاص میدهد. شرکت اصلی این کمپانی علاوه بر این اعلام کرده است دستکم 60 نفر در سطوح مختلف و با مسئولیتهای متفاوت بهصورت تمام وقت کار میکنند تا از هر گونه جعل و تقلب در کالاها جلوگیری به عمل آید و در این راستا میکوشند تا از طریق همکاری با یک شبکه گسترده از وکلا و ماموران تحقیق به این مهم نایل آیند.