پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مسابقه بر سر این است كه حالا لندن جدید كدام كشور است. حالا دیگر شاید روزهاى اوج لندن به عنوان یكى از پایتخت هاى مالى برتر دنیا به سرآمده باشد، مگر اینكه بریتانیا راهى پیدا كند كه بتواند تصمیم خروج از اتحادیه اروپا را پس بگیرد.

خبرنگار نیویورك تایمز در یک مقاله با چند مدیر اجرایى ارشد در نهادهاى مالى برجسته كه روى هم ده ها هزار نفر در لندن را در استخدام خود دارند اما هیچ یك هیچ برنامه مشخص و فورى براى خروج پایگاه هاى اروپایى خود از پایتخت بریتانیا ندارند و همه شان هم مى گویند در نهایت بخش زیادى از كارمندان حقوق بالاى خود را به شهرهایى كه در اتحادیه اروپا قرار دارند، منتقل خواهند كرد؛ كارمندانى كه اكثرا میلیونر هستند.

عده اى هم مى گویند لندن جدید باید یكى از شهرهاى مهم اتحادیه اروپا باشد اما این مرحله گذار شاید پنج تا ١٠ سال طول بكشد.

شهرهایى كه مى توانند جاى خالى لندن را در اتحادیه اروپا پر كنند، به گفته متخصصان باید به زبان انگلیسى حرف بزنند كه براى جذب نیروى كار جهانى یك نکته ضرورى است؛ محیطى قانونمند و مطلوب داشته باشند به خصوص در زمینه استخدام، به زیرساخت ارتباطى و حمل و نقل پیشرفته، مدارس و رستوران خوب مجهز باشند؛ چیزى براى عرضه فرهنگى داشته باشند و در نهایت از كیفیتى برخوردار باشند كه بتوانند درهاى خود را به روى نیروهاى حرفه اى و بالطبع حقوق بالا بگشایند.

نویسنده این مقاله براساس این نیازها به شهرهاى مهم عضو اتحادیه اروپا امتیاز داده و با بررسى وضعیت آنها از ٦٠، امتیازى به آنها داده كه نشان مى دهد هر كدام تا چه اندازه قابلیت لندن شدن را دارند.

بارسلونا، ٢٣ امتیاز

تعدادى از مدیران اجرایى كه براى تهیه این گزارش با آنها گفت وگو شده مى گویند بارسلونا با آن رستوران هاى فوق العاده و زندگى شبانه و سواحل دریاى مدیترانه مى تواند گزینه مناسبى باشد، اما به جز فرودگاه خوبى كه دارد تقریبا از هیچ یك از معیارهاى دیگرى كه براى تبدیل شدن به لندن جدید نیاز دارد، برخوردار نیست. به عنوان مثال تنها ٢٢درصد مردم اسپانیا مى توانند به زبان انگلیسى حرف بزنند.

میلان، ٢٤ امتیاز

میلان هم مثل بارسلوناست؛ بهترین رستوران ها و مراكز خرید دنیا را دارد و همین حالا هم مركز مالى ایتالیاست، اما تنها ٣٤ درصد ایتالیایى ها به زبان انگلیسى حرف مى زنند. دو فرودگاه مهم میلان نیاز به بازسازى و تغییرات عمده دارند و به علاوه اینكه این شهر به لحاظ شرایط تجارى در فهرست بانك جهانى در رتبه ٤٥ قرار دارد.

لوكزامبورگ، ٤٠ امتیاز

ساكنان لوكزامبورگ چندزبانه هستند و از این جهت در اروپا در صدر قرار دارند. این شهر را به عنوان بهشت مالیاتى مى شناسند و در حال حاضر خودش یك مركز مالى قدرتمند به حساب مى آید. كیفیت زندگى هم در آنجا بالاست و به خاطر نزدیك بودنش به فرانسه، رستوران هاى درجه یكى هم دارد.

اما براساس آمار بانك جهانى به لحاظ شرایط كسب و كار در قعر جدول قرار مى گیرد و فرودگاه هاى بین المللى آن در سطح جهانى در رتبه ٩٩ قرار گرفته اند. كل جمعیت شهر هم تازه در آغاز سال جارى به ٥٧٦ هزار نفر رسید. لندن فقط در بخش خدمات مالى خود ٣٦٠ هزار كارمند دارد.

وین، ٥١ امتیاز

وین در این مسابقه یك رقیب جدى به شمار مى آید. ٧٣ درصد جمعیت اتریش به زبان انگلیسى تسلط كامل دارند و به لحاظ آسانى شرایط كارى بعد از ایرلند قرار مى گیرد، فرودگاهى پیشرفته دارد و به لحاظ كیفیت زندگى هم در صدر فهرست شهرهاى پیشرفته دنیا قرار مى گیرد، رستوران هایش شهرت جهانى دارند و به صورت كلى جاى خوبى براى زندگى كردن است.

وین حال و هواى یك پایتخت جهانى را دارد، اما بعد از جنگ جهانى اول امپراتورى خود را از دست داده است. حالا دیگر مدت هاست كه یك پایتخت مالى مهم نیست و هیچ كس هم حرفى از طرحى براى رسیدن به این نقطه نمى زند، اما به هر حال جزو گزینه هاى مناسب است.

فرانكفورت، ٥٤ امتیاز

فرانكفورت از خیلى جهات گزینه آشكار جایگزینى لندن است، چرا كه خانه بانك مركزى اروپاست، پایتخت مالى آلمان و بزرگ ترین اقتصاد اروپا و مهره سیاسى مهم در منطقه است.

به لحاظ شرایط كارى از جایگاه بالایى در منطقه برخوردار است و فرودگاهى دارد كه فرودگاه پیشرفته دوم اروپا محسوب مى شود، از طریق سیستم راه آهن این شهر مى توان به تمام شهرهاى مهم اروپا دسترسى پیدا كرد.

جمعیت 2/5 میلیون نفرى این شهر مى تواند حجم وسیعى از حرفه اى هاى حوزه اقتصاد را به خود جذب كند. اما مشكل اینجاست كه كسى علاقه زیادى به اینكه تبدیل به لندن جدید شود، ندارد. عده اى همین حالا هم معتقدند آلمان زیادى قدرتمند است و لندن تا پیش از این به لحاظ اقتصادى در اروپا تعادل ایجاد مى كرد.

عده اى هم به سادگى مى گویند فرانكفورت زیادى كسل كننده است و كسى هم این شهر را به قابلیت هاى فرهنگى مهمى نمى شناسد. زبان و وضعیت مدارس از جمله دلایلى است كه فرانكفورت را از سایر شهرهاى اروپایى عقب مى اندازد.

آمستردام، ٥٥ امتیاز

برنده آمستردام است؛ نه تنها ٩٠ درصد هلندى ها به زبان انگلیسى مسلط هستند، بلكه بسیارى  حتى بهتر از خود انگلیسى ها انگلیسى حرف مى زنند. مدارس این شهر از جمله بهترین مدارس اروپایى هستند. این شهر معمارى زیبا، رستوران هاى خوب، موسیقى و تئاتر بى نظیر دارد و یكى از مراكز تجارى مهم دنیا به حساب مى آید.

بعد از فرانكفورت و وین، بهترین فرودگاه هاى اروپا را در اختیار دارد و با شبكه راه آهن پیشرفته اش به پایتخت هاى مهم اروپا از جمله لندن وصل مى شود. با قطار از این شهر خیلى سریع مى توان به بروكسل، پایتخت اتحادیه اروپا رسید.

آمستردام همین حالا هم یكى از مراكز تجارت بین المللى و پایتخت مالى و سیاسى هلند است اما مشكل اینجاست كه بعد از بحران اقتصادى اروپا ضربه سنگینى را متحمل شد و هنوز هم نتوانسته از آن نجات پیدا كند.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/v7GkosJK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه