پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نشان دهنده نفس های آخر آل خلیفه است

8 سال پیش ( 1395/4/2 )
 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین از سوی آل‌خلیفه گفت: این اقدامات نشان‌دهنده نفس‌های آخر این رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در نطق میان دستور گفت: یکی از حوادث تاسف آور که روز گذشته در میان کارزار پرآشوب جریان تروریسم منطقه توجه همگان را به خود جلب کرد، اقدام ناشیانه و ماجراجویانه رژیم بحرین در مورد عالم بزرگوار دینی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بود که تصور کردند با لغو تابعیت این مرجع بزرگ می‌توانند بحران سیاسی داخلی خود را به سوی آرامش سوق دهند.

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نشان‌دهنده نفس‌های آخر آل خلیفه است

رئیس مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر فعالان سیاسی را دستگیر کرده و به اموال و وجوهات شرعی دستبرد زدند و عده زیادی از مردم به خصوص جوانان را به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد: اقدامی که دیروز انجام شد سری جدیدی از اقدامات آل خلیفه علیه مردم بحرین است که اقدامی ضد انسانی و ضدبشری است.

نماینده قم تأکید کرد: این اقدام رژیم بحرین یادآور یاوه‌گویی‌های شاه نگونبخت ایران است که می‌گفت هر کسی که در حزب رستاخیز داخل نشود باید از تابعیت ایران خارج شود.

لاریجانی گفت: این درشت‌گویی‌ها سلطنت وی را واژگون کرد، رژیم آل خلیفه هم باید به این سابقه تاریخی به دقت بنگرد که آنها یک هزارم شاه ایران عده و عُده ندارند. این اقدامات نشان‌دهنده نفس‌های آخر این رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید می‌کنند. وی ادامه داد: مگر وابستگی یک شهروند به آب و خاک کشورش با تصمیمات نابخردانه سلاطین زبون تغییر می‌کند؟ وابستگی به میهن را شما به مردم خود ندادید که بستانید.

لاریجانی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که امروز در مقدرات این کشور کوچک مسلط شده‌اند حالا در آزمون دیگری قرار گرفته‌اند که در مقابل دعاوی زیاد خود در زمینه حقوق بشر این رفتار بدوی را چگونه توجیه می‌کنند.

بیانیه سردار سلیمانی

این صحبت‌ها پس از آن بیان شد که سردار قاسم سلیمانی در بیانیه‌ تندی درباره این اقدام مقامات بحرینی هشدار داد. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بیانیه خود آورده است: «بازداشت غیر‌قانونی شیخ علی سلمان و دیگر رهبران سیاسی و دینی بحرین در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، آل‌خلیفه را به این گستاخی کشانده تا حریم روحانی برجسته و رهبر دینی شیعیان بحرین، حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را مورد تهدید قرار داده و تصورات نگران‌کننده‌ای در اذهان مردم منطقه و بحرین به‌وجود آورد.

به نظر می‌رسد آل‌خلیفه از حرکت مسالمت‌آمیز مردم سوء‌استفاده کرده و برآورد دقیقی از خشم مردم ندارد. یقینا آنها می‌دانند تجاوز به حریم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‌ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود.

حامیان آل خلیفه بدانند اهانت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن به عهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت می‌دهند.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0aIcC3wB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه