پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران در جلسه معاملاتی نخستین روز کاری هفته جدید با 73 واحد صعود به رقم 63000.4 واحد رسید. ورود شاخص کل به کانال 63000 واحد آنقدرها با صلابت و مقتدرانه نبود؛ با شروع معاملات شاخص کل به کمک چند معامله بلوکی صعودی شده و طی 15 دقیقه رشدی در حدود 30 واحد داشت. تغییر روند شاخص کل پس از آرام گرفتن معاملات موضوعی دور از ذهن نبود و این رخداد با گسترش رنگ قرمز در بازار همزمان بود. این رویه تا ساعت 12 ادامه داشت و طی آن شاخص کل به بخش قرمز تابلو رسید. در 30 دقیقه نهایی بازار بار دیگر شاخص در جهت صعودی قرار گرفته و با کمک فراوان پا به کانال 63000 واحد نهاد. ارزش کل معاملات روز گذشته بازار در حدود 101.2 میلیارد تومان گزارش شده و تعداد معاملات در رقم 32061 به ثبت رسید.

123513512421512362623515123513561236

بدین ترتیب ارزش میانگین هر معامله 3.15 میلیون تومان محاسبه می‌شود که در قیاس با روز پیشین خود افزایشی 15 درصدی داشت. بازار فرابورس ایران اما در این جلسه مسیر نزولی را انتخاب کرده و شاخص کل خود را کاهش داد. در جلسه گذشته، شاخص کل این بازار با 2.8 واحد کاهش به رقم 701.5 واحد رسیده و ارزش معاملات آن در حدود 66.9 میلیارد تومان گزارش شد. در جلسه معاملاتی گذشته، گروه ‌«‌محصولات شیمیایی‌»‌ بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل اعمال کردند. نقش این صنعت با 88.67 واحد تأثیر مثبت در شاخص کل غیر‌قابل چشم‌پوشی بود.

پس از آن ‌«‌فلزات اساسی‌»‌ و ‌«‌خودرو و ساخت قطعات‌»‌ توانستند به ترتیب 28.68 و 14.4 واحد تأثیر مثبت در شاخص کل اعمال کردند. در طرف مقابل، ‌«‌حمل‌و‌نقل، انبارداری و ارتباطات»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای‌»‌ و سایر واسطه‌گری‌های مالی»‌ به ترتیب با 19.35، 13.79 و 6.29 واحد تأثیر منفی، مخرب‌ترین صنایع بازار بودند. نکته قابل توجه دیگر در مورد معاملات روز گذشته، نزول نرخ خرید به فروش کدهای حقیقی به کمتر از یک بود. در این جلسه حقیقی‌ها 38 درصد از کل فروش‌ها را انجام دادند و ارزش خریدشان چند درصد کمتر از آن بود. این اتفاق را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای پنهان از تزلزل بازار دانست و جانب احتیاط را در آینده معاملات رعایت کرد.

در جلسه معاملاتی پیش‌رو انتظار می‌رود با گشایش بازار روند شاخص کل صعودی بوده و پس از بازه زمانی در نهایت یک ساعته این روند جای خود را به نزول دهد. با تغییر روند شاخص کل می‌توان انتظار گسترش رنگ قرمز در بازار را داشت و این رویه می‌تواند تا ساعت 11 ادامه داشته باشد. پس از آن شاخص کل باید باری دیگر صعودی شود، اما این موضوع الزاما نیازی به سبز شدن رنگ بازار ندارد. بدین ترتیب منطقی‌ترین سناریو برای جلسه معاملاتی امروز، همراه شدن صعود شاخص کل با گسترش رنگ قرمز در بازار است.

* کارشناس و تحلیلگر بازار سهام

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zimjMV4Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه