ارزش همانند زیبایی در نگاه افراد است. در بیشتر اوقات اینگونه استنباط میشد که ارزش بالا و قیمت پایین معنای مشابهی دارند اما در حقیقت اینطور نیست. ارزش ترکیبی از قیمت، کیفیت، مفید بودن و دوام کالای خریداری شده است. کالاهای اضافی عرضه شده همراه با محصول اصلی نیز میتوانند در این ترکیب قرار داشته باشند. چنانچه شخصی یک جفت کفش ورزشی را به قیمت 50 پوند خریداری کرده و آن را برای ماههای متمادی بپوشد تا اینکه کفش مذکور دیگر قابل استفاده نباشد، این شخص ارزش مناسبی در ازای پول پرداختی خود دریافت کرده است.
در موقعیتی دیگر چنانچه شخص دیگری همان کفشهای ورزشی را در فصل حراج به قیمت 15 پوند خریداری کرده و سپس متوجه شود از کالایی که خریده راضی نیست و آن را در قفسهای گذاشته و پس از مدتی آن را به فرد دیگری اهدا کند، این شخص در ازای پولی که بابت آن کفش پرداخته ارزش مناسبی را دریافت نکرده است. بنابراین ارائه یک محصول با ارزش به مشتریان و ساختن هویت یک برند حول محور آن به معنای ارائه کالاهایی است که مورد توجه و تحسین مشتریان قرار داشته باشد.
ایده
Magic Marker یک برند تولید خودکار است که محصولات آن در بین طراحان و گرافیستها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه در روسیه به خودکار karandash میگویند که در واقع تلفظ روسی برند سوییسی Caran D’Ache بوده و به یک نام عمومی برای خودکار در میان روسها بدل شده است. خودکارهای مجیک نیز که هماکنون در ژاپن تولید میشود به یک نام عمومی در بازار خودکارها بدل شده است. خودکارهای مجیک در 150 طیف رنگی متفاوت و در ستهای 12 تایی برای استفادههای خاص نظیر طراحی پرتره، چشماندازها و نقشههای مهندسی به بازار عرضه میشود. خودکارهای Magic Marker به چهار تا پنج برابر قیمت خودکارهای معمولی در بازار به فروش میرسند.
برندها و شرکتهای جایگزین بسیار زیادی برای محصولات Magic Marker در بازار وجود دارند که اغلب آنها کمپانیهای ژاپنی هستند، اما خودکارهای Magic Marker از جایگاه خاصی در بازار برخوردار بوده و در مقابل پولی که بابت آنها پرداخت میشود از ارزش بسیار زیادی برخوردارند. بنابراین طراحان و هنرمندان همچنان خودکارهای این برند را برای استفاده انتخاب میکنند. اما چنانچه شما قصد دارید از این خودکارها صرفا جهت نوشتن روی کاغذهای معمولی استفاده کنید چرا باید چهار تا پنج برابر قیمت یک خودکار معمولی پرداخت کنید؟ شما این پول را پرداخت میکنید به دلیل ارزش و کیفیتی که با خرید این خودکارها دریافت میکنید. اتاق جلسات در کمپانیهای بزرگ همواره مملو از پوکه این خودکارهاست.
چنانچه شغل شما برگزاری کارگاههای آموزشی است و روزانه یک خودکار مصرف میکنید و به دنبال خودکاری هستید که بعد از 10 روز کار سخت همچنان برای شما بنویسد بدون شک از خودکارهایی که این امکان را به شما ارائه کنند استقبال میکنید. حتی شرکتکنندگان در این کارگاههای آموزشی نیز از آن استقبال میکنند چرا که هیچ چیز مانند از کار افتادن پیدرپی خودکارها نمیتواند یک کارگاه آموزشی را دچار اختلال کند. فراموش نکنید که کیفیت هیچ وقت ارزان نیست و هنگامی که به دوستان خود بگویید برای 12 عدد خودکار 50پوند پرداخت کردهاید قطعا از شدت تعجب دهان شان باز خواهد ماند.
خودکارهای Magic Marker بهترین مثال برای ارزش و کیفیت بالا در ازای پول پرداختی هستند. افرادی که از خودکارهای این برند استفاده میکنند اغلب کیفیت و ارزش بالای آنها را تحسین میکنند. اگرچه خودکارهای باکیفیت موجود در بازار گرانقیمت هستند اما در بلندمدت ارزش و کیفیت خود را نشان میدهند. چنانچه برند شما محصولاتی با ارزش و کیفیت بالا به بازار عرضه میکند چگونه آن را به بازار معرفی میکنید؟
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* بررسی کنید چه عامل یا ویژگی در محصول شما وجود دارد که به آن ارزش بیشتری نسبت به رقبا میبخشد. این موضوع میتواند هزینهای را که مشتریان بابت محصولات شما پرداخت میکنند، توجیهپذیر کند.
*مقایسه مستقیم میان خود و برندهای دیگر تاثیرات مخربی روی شما خواهد داشت، اجازه دهید مشتریان شما متوجه شوند که کالاهای شما چه مزیتی نسبت به رقبای خود در بازار دارند.