چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در ماه های گذشته نوسان قیمت ورق های فولادی منجر به اعتراض سندیکای لوله و پروفیل شده است. فعالان این عرصه معتقدند که کاهش عرضه این محصول توسط فولاد مبارکه به بروز مشکل در بازار فولاد کشور منجر شده است.

سیدبهادر احرامیان، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران دراین باره گفت: در صنعت فولاد محصولات مختلفی تولید می کنیم که ازجمله آنها ورق های فولادی برای محصولات ساختمانی، میلگرد، نبشی و فولادهای خاص و. . . است. اختلافی که بین یکی از تولیدکنندگان فولاد کشور و سندیکای لوله و پروفیل رسانه ای شده مربوط به 10درصد از بازار فولاد است. ورق های 2میلی متر و اندازه های خاص آن محل بحث است که فولاد مبارکه ترجیح داده به دلیل توجیه اقتصادی و مسائل درون بنگاهی این محصول را تولید نکند و امکان تهیه آن از بازار وارداتی وجود دارد.

مدیرعامل فولاد یزد گفت: در دو سال گذشته فولاد در ایران ارزان تر از دیگر کشورها فروخته شده است. در شرایط فعلی هم ایران ارزان ترین فولاد دنیا را عرضه می کند. این قیمت مناسب در مورد تمام محصولات فولادی اعم از ورق های فولادی، میلگرد و دیگر محصولات با در نظر گرفتن میانگین قیمت صادق است و باید گفت که محصولات فولادی ایران از محصولات فولادی چین هم ارزان تر است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه مسئله سندیکای لوله و پروفیل مربوط به شش ماه اول سال جاری و دو ماه آخر سال گذشته است، گفت: قیمت های جهانی به دلیل دامپینگ چینی ها به کف رسید و وارد دره مرگ شد اما قیمت فولاد در بازار داخلی ما سقوط نکرد. حتی در همان زمان هم فولاد ایران فولاد گران قیمتی نبود اما در مقایسه با قیمت فولاد چین و بیش از 40 کشور دنیا به دلیل دامپینگ چینی ها گران تر بود.

احرامیان گفت: رسانه ای شدن مسئله سندیکای لوله و پروفیل و فولاد مبارکه منجر به ایجاد این جو شده که فولاد در ایران مشکل دارد درحالی که نیت مطرح کنندگان این نبوده است. ما در ایران مازاد تولید فولاد داریم و از کشورهای صادرکننده محصولات فولادی هستیم و در بیشتر فصول سال ارزان ترین فولاد را در کشور عرضه می کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iJCkzwgX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه