دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی (23)

قیمت‌گذاری 3: ارزان‌ترین باشید

9 سال پیش ( 1394/6/21 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

در جهان تجارت تقریبا همه روی این موضوع که ارزان قیمت‌ بودن برند نمی‌تواند یک استراتژی بلند‌مدت باشد اتفاق نظر دارند. همواره کسی وجود دارد که راهی برای ورود به حوزه فعالیت شما یافته و با شما رقابت می‌کند. حضور این دسته از رقبا حتی اگر طولانی هم نباشد به اندازه‌ای خواهد بود که زمینه تضعیف شما را در بازار ایجاد کند.

ایده

جان لوئیز، شعاری را اختراع کرده و از سال 1995 تاکنون از آن استفاده می‌کند، آن شعار این است: «هرگز چیزی را آگاهانه کمتر از ارزش واقعی آن نفروشید.» این جمله به‌شدت من را تحت تاثیر خودش قرار داد. معنای این شعار این است که «هیچ کس بهتر از خود ما نمی‌تواند محصولات‌مان را قیمت‌گذاری کند.» این روزها که اینترنت همه گیر شده و خریداران قیمت کالاها را در اینترنت مقایسه می‌کنند، به نظر می‌رسد جان لوئیز باید تغییری در شعار خود ایجاد کند. شرکت‌های رقیب عامدانه قیمت محصولات خود را کاهش می‌دهند تا جان لوئیز را مجبور به کاهش قیمت محصولات خود کنند چرا که این شرکت همواره می‌خواهد به شعار قدیمی خود پایبند باشد.

به نظر می‌رسد شرکت جان لوئیز باید تولید محصولاتی که هیچ یک از شرکت‌های رقیب آن را تولید نمی‌کنند، یا تولید لوازم آرایشی‌گران‌قیمت و لوکس را محدود کرده و استراتژی قدیمی خود را تغییر دهد. شرکت جان لوئیز این روزها اصول قیمت‌گذاری خود را تغییر داده و آن را بهبود بخشیده است. شعار امروز این شرکت فقط به قیمت کالاهای آن اشاره ندارد، بلکه قیمت تمام شده و کیفیت محصول را درنظر می‌گیرد. چنانچه قصد دارید به‌عنوان ارزان‌ترین برند بازار مطرح شوید، در این صورت باید پیشنهاد قابل توجهی برای عرضه کردن داشته باشید. این پیشنهاد می‌تواند کیفیت محصولات شما، تفاوت آن با سایر محصولات، دسته‌بندی که کالای شما در آن جای می‌گیرد یا هر سه مورد مذکور باشد.

روش دیگر آن است که ارزان‌فروشی را کنار بگذارید و به‌عنوان مثال هنگام خروج کالا از فروشگاه‌تان هزینه بیمه را به قیمت آن اضافه کنید. اگرچه تعداد بسیار معدودی از مشتریان به شما خواهند گفت که قیمت محصولات برای آنها مهم نیست، حقیقت آن است که این دسته از مشتریان هرجا که احساس خوبی داشته باشند، خرید می‌کنند و قیمت تنها یکی از فاکتورهای مورد نظر آنان هنگام خرید محسوب می‌شود.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

*‌ اگرچه قیمت یک کالا تاثیر بسیار زیادی در تصمیم افراد هنگام خرید دارد، اما چنانچه کالای موردنظر مناسب نبوده و به آن علاقه نداشته باشند فارغ از ارزان قیمت بودن آن، تمایلی به خرید نخواهند داشت.

*‌ چنانچه در تبلیغات خود بگویید که ارزان‌ترین برند بازار هستید قطعا به این عنوان مشهور خواهید شد. برخی سوپرمارکت‌ها با ارائه تخفیف روی برخی کالاهای خود تبلیغات گسترده‌ای را صورت داده و طوری وانمود می‌کنند که محصولات شان را با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسانند. روش ارائه تخفیف روی برخی از کالاها نیز گزینه دیگری است که می‌توانید به آن فکر کنید.

*‌ همواره افرادی وجود دارند که با ورود به حوزه فعالیت‌تان اقدام به تضعیف موقعیت برند شما می‌کنند. بنابراین ارزان قیمت‌ترین برند بازار بودن ایده بسیار نامناسب و بدی است، اما به دلیل محبوب بودن این روش آن را مورد بررسی قرار دادیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OykJsF1h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه