دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

قوانین شکست در کسب و کار بخش دوم

7 سال پیش ( 1395/11/17 )
پدیدآورنده : مهرداد انوری  

همان طور که در قانون اول، قانون پیشرو به آن اشاره شد سازمان ها باید در راستای پیشرو بودن و اول بودن گام بردارند تا بیشترین تاثیر گذاری در صنعت را به دست آورند، حال این سوال مطرح می شود که اگر سازمان و شرکتی بخواهد در صنعتی یا حوزه ای وارد شود که پیشروانی در این حوزه وجود دارد، چه باید کرد؟

در این مطلب با تاکید بر اول بودن پیش می رویم و راه حلی ارائه می شود تا بتوان همچنان به پیشرو بودن و رهبری در بازار امیدوار بود، چراکه فراموش نکنیم مردم و مخاطبین دومین یا سومین نفرات یک صنعت را به سختی به یاد می آورند همانند این است که بپرسیم دومین نفری که توانست پرواز کند چه کسی بود؟

2- قانون خلق

قانون خلق این را بیان می کند که اگر در زمینه ای اول نیستید، زمینه تازه ای بسازید و در آن نخستین باشید و این یعنی اینکه همیشه برای رهبری در بازار و پیشتازی امید هست و می توان با کمی تفکر و خلاقیت و استفاده از فرصت ها و نقاط قوت به نتایج مطلوبی دست یافت. باید افزود در دوره بلوغ صنعت یکی از راه گشا ترین استراتژی های موفقیت سازمانی اجرای صحیح این قانون است ولی اگر این قانون رعایت نشود، ممکن است سازمان به انزوا در صنعت فرو رود یا اینکه بقای نیمه جانی داشته باشد و گذران عمر کند.

می توان گفت خیلی از سازمان های هوشمند کوچک تر از رهبران هر صنعتی برای محافظت از کسب و کار خود و موفقیت در آن اقدام به خلق زمینه ای می کنند که در آن حوزه نخستین باشند و با این سیاست کمترین حملات و موانع ورود به صنعت را از جانب قدرتمندان صنعت، متوجه سازمان خود می کنند.

به عنوان مثال در صنعت روزنامه یا مجله که در دوره بلوغ خود به سر می برد اگر سازمانی بخواهد وارد این حوزه و بخش عمومی آن شود مسلما با چالش ها و دغدغه های بیشماری روبه رو است، چراکه نخستین بحث در استراتژی رقابتی توسط سازمان ها بلوغ یافته ایجاد موانع ورود برای تازه واردان صنعت است، حال با این تفاسیر چاره چیست؟

باید گفت یکی از بهترین و موثر ترین کار هایی که می توان در نظر گرفت بررسی این حوزه از بعد تنوع و ارتباط با مخاطب در محصولات است که با این بررسی می توان به زمینه ای در این حوزه دست یافت. به عنوان مثال در حوزه مجله می توان نخستین مجله تخصصی خودروی بانوان را ایجاد یا اینکه نخستین مجله تخصصی سلامتی کودکان را ایجاد کرد که بر این اساس و با توجه به این استراتژی می توان در صنعتی که مهارت و توانمندی داریم، در حوزه ای خاص تر تخصصی حضور داشته باشیم و همچنین نخستین آن حوزه باشیم.

به عنوان مثال با وجود دیجی کالا در حوزه فروشگاه های آنلاین و با دارا بودن قدمت و سبقه طولانی در این صنعت می توان باز هم فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد و هم نخستین در حوزه خود شد، مثلا نخستین فروشگاه ادوات موسیقی یا نخستین فروشگاه رژیم لاغری و چاقی و هزاران هزار عنوان منحصربه فرد دیگر.

در پایان باید گفت فقط نام گذاری در این حوزه ها کفایت نمی کند بلکه این نام گذاری مستلزم پشتوانه تخصصی و مهارتی آن حوزه نیز است و خلق نخستین شما باید در پاسخ به سوال اینکه «من در چه زمینه ای نخستین هستم؟» تحقق یابد.

دانشجوی دکترای مدیریت کسب‌ و‌ کار و مدرس و مشاور توسعه کسب‌ و‌ کار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ImSvycgl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه