پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت آمریکا اعلام کرد به دلیل وجود قوانین حمایت از حیوانات قطبی نظیر خرس قطبی و شیرهای دریایی شرکت رویال داچ شِل اجازه بهره‌برداری همزمان از دو چاه نفتی نزدیک به هم را ندارد. اعلام این ممنوعیت از سوی مقامات دولت آمریکا برنامه‌های شرکت نفتی شِل در جهت استخراج نفت در منطقه قطب شمال را با مانعی جدی مواجه ساخته است. در مجوز صادر شده از سوی اداره ماهی و حیات وحش ایالات متحده برای شرکت شِل بر این نکته تاکید شده که تحت قوانین حیات وحش فدرال در سال 2013 شرکت‌ها موظف هستند میان دو چاه نفت که به‌صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند یک منطقه حائل به طول 15 مایل ایجاد کنند. گفتنی است این قانون صرفا به جهت محافظت از جمعیت حیوانات حساس به فعالیت‌های استخراج نفت و آلودگی صوتی ناشی از آن وضع شده است. 

شیرهای دریایی از جمله حیوانات قطبی به شمار می‌روند که هنگام انجام فعالیت‌های استخراج نفت از روی صخره‌ها به سمت دریا حرکت کرده که این مسئله جمعیت این‌گونه از حیوانات قطبی را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که جمعیت این قبیل حیوانات پیش از این نیز به دلیل از بین رفتن زیستگاه‌های خود در اثر گرمایش کره‌زمین در معرض تهدید قرار گرفته است. با وجود این قانون و الزام شِل به پیروی از آن بهره‌برداری از یک چاه نفت سبب خواهد‌شد تا حجم فعالیت‌های حفاری و استخراج که شِل برای آن برنامه‌ریزی کرده بود به نصف کاهش یابد.

با این وجود شرکت شِل اعلام کرده که در حال ارزیابی مجوز خود بوده و قصد دارد برنامه‌های حفاری خود را ادامه دهد. در همین راستا کورتیس اسمیت، سخنگوی این شرکت می‌گوید: «ما می‌خواهیم تا جایی که ممکن است به فعالیت‌های خود به منظور تحقق برنامه‌های‌مان در زمینه حفاری و استخراج نفت در این منطقه و پیش از اتمام فصل آب‌های باز ادامه دهیم، چرا که با بازگشت یخ‌ها در پایان ماه سپتامبر امکان هرگونه فعالیت در این منطقه از بین خواهد رفت.»

در برنامه حفاری و استخراج نفت شرکت شِل در مناطق قطبی فاصله میان هیچ‌یک از چاه‌های نفت این شرکت به 15 مایل نخواهد رسید. در همین رابطه دو چاه نفتی موجود در دریای Chukchi در منطقه آلاسکا تنها 9 مایل با یکدیگر فاصه دارند و این موضوع سبب می‌شود براساس قوانین فدرال حمایت از حیوانات قطبی در آمریکا شرکت شِل نتواند به حفاری و بهره‌برداری از این دو چاه نفت در منطقه آلاسکا که پیش‌تر در حال برنامه‌ریزی برای استخراج و بهره‌برداری از آنها بود، بپردازد.

اعلامیه مقامات دولت آمریکا زمانی منتشر شد که شرکت شِل ارسال تجهیزات لازم از منطقه سیاتل به سوی آلاسکا را به منظور بهره‌برداری از دومین چاه نفت در این منطقه در فاصله زمانی انتهای ماه جولای تا اواخر ماه سپتامبر آغاز کرده بود. شِل امیدوار است که نخستین بار پس از مشکلاتی که در سال 2012 گریبان این شرکت را گرفت برای اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از چاه‌های نفت موجود به منطقه قطب شمال بازگردد. با وجود اعلام محدودیت‌های زیست‌محیطی از سوی مقامات دولت آمریکا، طبق اعلام وزارت کشور آمریکا و براساس طرح مشروط در صورت کسب مجوزهای جدید و مورد نیاز از سوی شرکت شِل این شرکت قادر خواهد بود به فعالیت‌های حفاری و بهره‌برداری از چاه‌های نفتی در منطقه قطب شمال در فصل تابستان ادامه دهد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e39uvPGp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه