دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
یک فنجان قهوه به قیمت طلا

قهوه‌ای که فیل‌ها در ساختن آن به کمک انسان آمده‌اند

9 سال پیش ( 1394/3/27 )
پدیدآورنده : مریم قاسمی  

زمانی‌که «دینکن» صاحب شرکت تولید قهوه (Black ivory) طرح جالب خود را با یک فیلبان تایلندی در میان گذاشت، حیرت او را برانگیخت. این محقق کانادایی در سفری که به تایلند داشت شیرها و زرافه‌ها را برای انجام طرح خود مورد مطالعه قرار داد. اما از اینکه فیل‌ها در هنگام خشکی هوا دانه‌های قهوه می‌خورند غافل بود. دینکن می‌گوید: «نخستین قهوه‌ای که از این طریق به دست آمد وحشتناک و غیرقابل نوشیدن بود. 9 سال لازم بود تا واقعاً به چیزی که می‌خواستم برسم.»

در میان رشته‌کوه‌های شمال تایلند، دینکن را در حال جمع کردن فضله فیل‌هایی می‌بینیم که حاوی دانه‌های قهوه است. دانه‌ها جمع‌آوری شده و بو داده می‌شود. دانه‌های قهوه‌ای که شب قبل فیل‌ها خورده‌اند به آنها این امکان را می‌دهد که منحصرترین قهوه دنیا را بسازند. شکم فیل نقش قهوه‌جوش را بازی می‌کند و تلخی قهوه را از بین می‌برد. فایده دیگرحیوانات این است که کافئین قهوه را می‌گیرند زیرا کافئین تنها با یکبار خورده شدن از دانه‌های قهوه خارج می‌شود. وقتی برای نخستین‌بار دانه‌های قهوه خورده شد، پوسته و اطراف میوه از بین رفته و فقط دانه‌های آن باقی می‌ماند زیرا، به کمک آنزیم‌های دستگاه هاضمه حیوان دانه‌های قهوه طعم بهتری پیدا کرده و تلخی آن از بین می‌رود. پیش از این در آفریقا از حیوانات برای تولید قهوه استفاده می‌کردند اما هیچ‌کدام در این ابعاد و با مطالعه و تحقیق همراه نبود.

3457089353676

این محقق ابتدا طرح خود را روی زرافه‌ها و شیرها پیاده کرد اما بعد از آنکه متوجه شد فیل‌ها به هنگام خشکی هوا از دانه‌های قهوه تغذیه می‌کنند تصمیم گرفت طرح جالبش را روی فیل‌ها امتحان کند. همسران فیلبانان این منطقه مسئول جمع‌آوری دانه‌های قهوه از میان فضله فیل‌ها هستند. در مرحله بعد این دانه‌ها شسته و در برابر آفتاب خشک می‌شود. برای به دست آمدن یک کیلو قهوه باید فیل‌ها چیزی حدود 33 کیلو دانه قهوه بخورند، این دانه‌ها را در لابه‌لای موز‌ها و برنج‌هایی که با آن تغذیه می‌شوند می‌گذارند. دلیل قیمت بالای آن هم همین کمیاب بودن و تولید سخت آن است. (150 کیلو در سال 2015)

این قهوه که تنها در هتل‌های لوکس آسیایی سرو می‌شود با قیمت هر پنج فنجان 60 یورو به فروش می‌رسد. اما این شرکت تصمیم دارد محصولاتش را در پاریس، زوریخ، کپنهاگ و مسکو نیز پخش کند. توریست‌های این هتل‌های لوکس از طعم فوق‌العاده این قهوه و تجربه جدید خود صحبت می‌کنند. به علاوه این کار به فیل‌ها و همچنین فیلبانان کمک بزرگی می‌کند.

منبع : لوموند
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8C67qwOn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه