دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بحران‌های اقتصادی سال‌های گذشته و البته اصل رقابت که بین شرکت‌های هواپیمایی سازنده و فروشنده قطعات و هواپیمایی وجود دارد باعث شده این شرکت‌ها برای جذب مشتریان جدید به‌شدت با یکدیگر رقابت کنند.
 ناوگان هوایی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای منطقه که به‌دلیل محدودیت‌های اقتصادی سال‌های گذشته نتوانسته با شرکت‌های خارجی تبادل تجاری داشته باشد به شکل بالقوه توانایی جذب بسیاری از این شرکت‌ها را دارد.
اگر می‌بینیم شرکت‌های بزرگی مانند بوئینگ بعد از سال‌ها، حالا سروکله‌شان در آسمان ایران پیدا شده به‌دلیل ترسی است که محدودیت‌ها برای بازار‌یابی‌ آنها ایجاد کرده است، در غیر ‌این صورت شرکت‌های بزرگ هواپیمایی هرگز حاضر به ترک ایران نمی‌شدند.
صحبت از قرارداد جدید ایران‌ایر با بوئینگ نیز هرچند به خودی خود مثبت بوده و نشان‌دهنده کمرنگ‌شدن سایه تحریم‌هاست، اما تا زمانی که به مرحله عمل نرسد نمی‌توان به آن خوشبین بود. پیش از این نیز طرف غربی بارها حرف‌هایی زده که هرگز رنگ عمل به خود نگرفته است. بحث تحریم‌ها به‌خوبی ماهیت دوگانه تصمیم‌های غرب را نشان می‌دهد؛ جایی‌که رییس‌جمهور آمریکا وعده‌ای می‌دهد و کنگره یا سنا آن را رد می‌کنند.
از سوی دیگر، قرارداد جدید بیشتر به حوزه‌های قطعات جانبی مربوط می‌شود. فروش نقشه و چارت‌های ناوبری و دیتا هرچند به‌عنوان یک آغاز اتفاق مثبتی است اما نیاز هواپیماهای ما بیش از اینهاست.
در حال حاضر بیش از 100 فروند از هواپیماهای کشور زمینگیرند و مشکل بسیاری از آنها قطعات کلیدی موتورهای هواپیماست. اگر بناست در جریان این مذاکرات اتفاق مثبتی بیفتد و بر سیستم هواپیمایی ایران تاثیر جدی بگذارد، باید قطعات جدید به هواپیماهای زمینگیر اختصاص یابد.
شرایط ما به‌گونه‌ای است که پریدن یک هواپیمای زمینگیر نیز برایمان اهمیت بسیاری دارد. هرچند تا زمانی که شرکت‌های خارجی وعده‌های خود را به مرحله عمل نرسانند نمی‌توان از تغییرات عملی قطعی سخن گفت و هرچند سابقه نشان می‌دهد احتمال جازدن آنها در لحظه آخر وجود دارد، اما صرف انجام این مذاکرات بسیار مثبت است و امید زیادی را برای بهبود وضعیت ناوگان هواپیمایی ایران زنده می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bQPp6TlJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه