جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قطر همکار توسعه‌ ای فولکس واگن شد

8 سال پیش ( 1395/2/12 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

ماتیاس مولر، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان اعلام کرد که این شرکت به دنبال گسترش همکاری خود با قطری‌ها است. اعلام این خبر در حالی صورت می‌پذیرد که قطر سومین سهامدار عمده شرکت فولکس واگن محسوب شده و از این رو همکاری با این کشور از اهمیت بسیاری برای این شرکت خودروسازی برخوردار است. گفتنی است رویکرد اخیر فولکس واگن در شرایطی صورت می‌پذیرد که این شرکت همچنان درگیر جنجال‌های مربوط به تقلب در ارائه اطلاعات نادرست از میزان آلایندگی خودروهای دیزلی خود است.

مدیر اجرایی فولکس واگن در حاشیه کنفرانسی که به این منظور برگزار شده بود به خبرگزاری رویترز گفت: «در آینده همکاری‌های نزدیکی با شرکای خود در مناطق مختلف جهان خواهیم داشت.»اظهار تمایل شرکت فولکس واگن برای گسترش همکاری‌های خود با قطری‌ها در حالی صورت می‌پذیرد که شرکت Qatar Investment Authority 17درصد از سهام این خودروساز آلمانی را در اختیار داشته و دو کرسی در هیأت نظارت این شرکت را نیز به خود اختصاص داده است. گفتنی است «Porsche SE» و «Lower Saxony» دیگر سهامداران شرکت فولکس واگن هستند که به ترتیب 52 و 20 درصد از سهام این غول خودروسازی را در اختیار دارند.

در همین چارچوب «ماتیاس مولر» مدیر اجرایی فولکس واگن در گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها اظهار داشت: «ما از نقش‌آفرینی قطر استقبال می‌کنیم و به همین منظور مدیران ارشد فولکس واگن مذاکرات بسیار سازنده‌ای با سهامداران قطری داشته‌اند.»

براساس گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، پس از آغاز جنجال‌های مربوط به تقلب گسترده در شرکت فولکس واگن، سهامداران قطری این شرکت از مدیران ارشد آن تقاضا کرده‌اند که نقش رهبران کارگری در فرآیند تولید خودرو را که پیش از این به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها حذف شده بود، مجددا احیا کنند.

مدیر اجرایی فولکس واگن در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با برنامه‌ریزی به منظور افزایش تعداد اعضای هیأت نظارت و ارائه یک کرسی دیگر به سهامداران قطری گفت: «اطلاعی از این موضوع ندارم.» گفتنی است پرسش مذکور در پی انتشار گزارش آژانس خبری رسمی آلمان مبنی بر تقاضای قطری‌ها برای دریافت یک کرسی بیشتر در هیأت نظارت مطرح شده است.

اخبار مربوط به مذاکرات قطری‌ها و مدیران ارشد فولکس واگن در حالی در رسانه‌ها پخش می‌شود که یک سخنگوی فولکس واگن از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد. با این وجود افراد فعال در حوزه صنعت خودرو معتقدند تصمیم‌گیری در این رابطه صورت گرفته اما جزییات مربوط به توافق احتمالی طرفین نیاز به بحث و بررسی بیشتری دارد.

لازم به ذکر است هیأت‌های نظارت در آلمان به صورت مساوی میان سهامداران عمده و نمایندگان شرکت‌های دیگر از یک سو و اتحادیه‌های کارگری از سوی دیگر تقسیم می‌شود. در هیأت نظارت شرکت فولکس واگن 20 کرسی وجود دارد که اتحادیه‌های کارگری از قدرت قابل توجهی در فرآیند اتخاذ استراتژی‌های این هیأت برخوردارند. با این همه و به‌رغم حضور قطری‌ها در هیأت‌های نظارت، هیچ یک از کرسی‌های موجود در هیأت رئیسه که شامل مقامات ارشد می‌شود به سهامداران قطری اختصاص نیافته است.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای فولکس واگن به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xdbN1rzL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه