جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حدود سه ماه پیش شرکت nVidia پرقدرت ترین کارت گرافیک جهان را با نام GTX 1080 معرفی کرد که در کنار همه مزایای قابل تحسینش، قیمت بالای آن همگان را شوکه کرد.

به گزارش «فرصت امروز»، علاقه مندان برای استفاده از این محصول مجبور بودند 600 دلار هزینه کنند تا از یک گرافیک بالقوه در رایانه خود بهره ببرند.

اما چندی پیش مدیران انویدیا، مدل جدیدی از کارت گرافیک خود را رونمایی کردند که قیمت نسبتا ارزانی دارد، درحالی که از قدرت پردازش بالایی نیز برخوردار است. این محصول GTX 1070  نام دارد و قیمت آن کمتر از 380دلار است. گرچه این مدل قیمت کمتری نسبت بهGTX 1080 دارد اما سرعت و قدرت پردازشی آن چندان از GTX 1080 کمتر نیست و کاربران می توانند به وسیله آن محیط گرافیکی بالایی را به رایانه خود ببرند.

این محصول دومین کارت گرافیک انویدیا است که براساس معماری 16 نانومتری پاسکال ساخته شده و از 8 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 برخوردار است و سرعت کلاک (clock speed) این کارت بین 1.5 تا 1.7گیگاهرتز است. بنا به ادعای انویدیا، کارت گرافیک GTX 1070 از قدرتی برابر 6.5 ترافلاپ بهره مند شده که در مقایسه با قدرت 9 ترافلاپی GTX 1080 چندان هم کم به نظر نمی رسد.

نسخه ای از GTX 1070 نیز تحت عنوان Founders Edition با قیمت 450 دلار عرضه شده که همانند GTX 1080 دارای هیت سینکی فلزی و خوش ساخت بوده و مجهز به سه پورت خروجی است که پورت های رایج HDMI و DVI را نیز شامل می شود.

و بازهم ارزان تراگر همچنان GTX 1070 را یک کارت گرافیک گران قیمت می دانید، بد نیست نگاهی به GTX 1060 محصول دیگر انویدیا بیندازید.

این کارت گرافیک 250 دلار قیمت دارد و می توانید با آن بازی های با گرافیک بالا را به راحتی اجرا کنید. کارت گرافیک GTX 1060 نیز مانند مدل های GTX 1080 و GTX 1070 از معماری پاسکال جدید انویدیا استفاده می کند و این به آن معناست که از ویژگی های جدید پاسکال مانند پردازش متقارن و واقعیت مجازی پشتیبانی می کند.

این کارت گرافیک دارای هسته 1280 CUDA است و کلاک آن سرعتی تا 1.7گیگاهرتز دارد و از حافظه GDDR5 در کلاک 6 گیگابایت استفاده می کند. این محصول از دیروز وارد بازار جهانی شده و می توانیم به زودی شاهد حضور آن در بازار ایران نیز باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1q2Rl9FC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه