پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مارتین وینترکورن، مدیر اجرایی پیشین شرکت فولکس واگن در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که وی اخیرا مطلع شده است قانون‌گذاران دو هفته پیش از عمومی شدن خبر تقلب این غول خودروسازی آلمانی از این موضوع اطلاع داشته‌اند. در همین رابطه «مایکل هورن» مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن در آمریکا در جلسه استماع سخنان وی به یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که این شرکت در خودروهای تولیدی خود از قطعات تقلبی استفاده کرده است.

533859648533583568464683583558468469646

براساس اطلاعات موجود در نامه‌ای که در این ارتباط به «وینترکورن» مدیر اجرایی سابق فولکس واگن ارسال شده است، سهامداران این شرکت قصد دارند به دلیل پنهان‌کاری فولکس واگن در انتشار خبر تقلب رخ داده در این شرکت که به زعم آنها منجر به کاهش ارزش سهام آن شده است، این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار دهند، چراکه سهامداران این شرکت معتقدند مدیران فولکس واگن باید بلافاصله پس از مطلع شدن از تقلب مذکور، آن را با رسانه‌ها و سهامداران درمیان می‌گذاشتند.

ادعاهای جدید آقای وینترکورن در شرایطی مطرح می‌شود که شرکت حقوقی که مسئولیت انجام امور حقوقی آقای وینترکورن را بر عهده دارد از پاسخگویی به سوال خبرنگاران در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی مدیر اجرایی سابق فولکس واگن خودداری کرد. در راستای ادعاهای مذکور، سخنگوی شرکت فولکس واگن نیز اعلام کرد در رابطه با مطالب مطرح شده اظهارنظر نخواهد کرد.

در این راستا مؤسسه « Bafin » که به‌عنوان دیده‌بان مالی آلمان فعالیت می‌کند اعلام کرده است که این مؤسسه در حال تحقیق و بررسی نقض احتمالی قوانین انتشار اطلاعات از سوی فولکس واگن در رابطه با اعتراف به استفاده از ابزارهای تقلبی در خودروهای تولید شده این شرکت در آمریکا است و یافتن هرگونه مدرکی در این رابطه به ماه‌ها زمان نیاز دارد. به موازات انجام تحقیقات توسط نهادهای قانونی مختلف، شرکت فولکس واگن با استخدام یک شرکت حقوقی اقدام به تحقیق در رابطه با چگونگی صدور دستور و مجوزهای لازم جهت استفاده از ابزارهای تقلبی برای مهندسان این شرکت برای ارائه اطلاعات غیر‌واقعی از میزان‌ آلایندگی خودروهای این شرکت در بازار ایالات متحده، کرده است. 

کشف تقلب رخ داده در ارائه اطلاعات نادرست در رابطه با میزان آلایندگی خودروهای فولکس واگن در آمریکا که در 18 سپتامبر سال گذشته میلادی توسط مقامات آمریکایی اعلام شد سبب شد تا تعداد زیادی از مدیران این شرکت استعفا کرده و میلیاردها دلار خسارت به غول خودروسازی آلمان وارد شود. به‌عنوان مثال کاهش 17 درصدی ارزش سهام این شرکت که ضرری معادل 13 میلیارد یورو برای آن به ارمغان آورد، از جمله نتایج تقلب رخ داده در فولکس واگن است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود نخستین نتایج تحقیقات صورت گرفته از فولکس واگن در تاریخ 17 آوریل سال جاری میلادی منتشر شود. گفتنی است براساس گمانه‌زنی‌های صورت گرفته دلیلی برای باور این فرضیه که تنها تعداد اندکی از مدیران میانی فولکس واگن در جنجال اخیر این شرکت دست داشته و مدیران رده بالای آن دخالتی در تقلب روی داده نداشته اند، وجود ندارد.

* منبع: europe.autonews.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qFXpYSAO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه