کشور فرانسه با اجرای قانون جدید ضد آمازون به تخفیفها و ارسالهای رایگان پایان داد. براساس این قانون جدید، سایت آمازون دیگر نمیتواند در این کشور مجموع 5 درصد تخفیف و خدمات ارسال رایگان کتابها را ارائه کند.
قانون قیمتهای کتاب ثابت فرانسه که قانون «لَنگ» نام دارد در سال 1981 وضع شده بود و تحت شرایط مختلف در نهایت تنها امكان تخفیف 5 درصدی را به خریداران کتابها میدهد. این قانون ضد آمازون جدید برای این به وجود آمده که بتواند از خردشدن شبکه کتابفروشیهای مستقل فرانسوی که درحالحاضر برای رقابت با دیگران دست و پا میزنند، توسط وبسایتهای تجاری بزرگ مانند آمازون جلوگیری کند. کشور فرانسه حدود 3500 مغازه کتابفروشی، از جمله 800 مغازه مستقل دارد.
هدیه ویژه گوگل به معلمان مدارس
گوگل با عرضه «کروم بوکس»، پرقدرت وارد دنیای معلمان و دانشآموزان شده و حالا با عرضه سرویس منحصربفرد «گوگلپلی برای آموزش» راه خود را برای کسب نفوذ تجاری در این حوزه دو چندان کرده است. از طریق سرویسی موسوم به Google Play for Education معلمان میتوانند مواد آموزشی لازم را برای شاگردان خود تهیه کرده و دانشجویان نیز برای توسعه دانش خود بهرهمند شوند. به اشتراکگذاری اپلیکیشنهای مبتنی بر کروم توسط معلمان با همه دانشآموزان یک کلاس یا با عدهای برگزیده از یک کلاس از ویژگیهای سرویس جدید است.
معلمان همچنین میتوانند کتاب ویژه ای را با یک دانشآموز به اشتراک بگذارند یا برای یک گروه سنی در نظر بگیرند. ویدئوهای آموزشی، تکالیف خانگی دانشآموزان و مطالب مفید برای یک کلاس از طریق کروم بوکس قابل اشتراکگذاری بین معلمان و دانشآموزان است. گوگل اعتباری معادل 20 دلار به مدارس برای فعال کردن «گوگل پلی برای آموزش» داده که از 15 جولای در دسترس خواهد بود.
فورد، سبزترین برند جهان در سال 2014
فورد با پشت سر گذاشتن سبزترین برند جهان در سال 2013 یعنی تویوتا، امسال رتبه اول این فهرست را به خود اختصاص داد. تویوتا از زمان انتشار نخستین نسخه از این گزارش در سال 2011 رتبه اول را در اختیار داشته، اما امسال به جایگاه دوم تنزل پیدا كرد.
در ادامه هوندا و نیسان به ترتیب رتبههای سوم و چهارم را به دست آوردند. مشابه پارسال، در سال 2014 نیز پاناسونیك مقام پنجم را كسب كرد. به گفته اینتر برند، فورد به یمن انجام مجموعهای از فعالیتهای ابتكاری موفق به كسب رتبه اول شد كه عبارتند از:
كمیتههای تازه تاسیس جهت انجام اقدامات زیست محیطی
افزایش تعهد كاركنان به رعایت اصل پایداری برند
اعمال سختگیریهای بیشتر روی مصرف آب، انرژی و تولید گازهای گلخانهای
توسعه سیاستهای ساختوساز سبز
افزایش بازیافت زباله
نمونه كار شركت از تولید پنج خودروی الكتریكی
تلاش قابل توجه برای انجام تحقیقات پیرامون هیدروژن و سلولهای سوخت
استفاده از مواد تجدیدپذیر یا قابل بازیافت در 41 پارچه مختلف به كار رفته در خطوط گوناگون تولید خودرو.