مارک زوکربرگ، بنیانگذار و مــدیراجرایــی شرکت اینترنتی فیس بوک اعلام کرد که این شبکه اجتماعی در آینده به یک شرکت رسانه ای تبدیل نخواهد شد و همچنان به فعالیت خود به عنوان یک پلتفرم فناوری اطلاعات ادامه خواهد داد.
افزایش روزافزون تعداد کاربران شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر سبب شده است تا کاربران این وب سایت ها عمده اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از این شبکه ها دریافت کنند که این موضوع سبب شده است تا بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات از احتمال تبدیل شدن فیس بوک به شرکتی رسانه ای سخن به میان آورند. این در حالی است که زوکربرگ به کاربران و هواداران پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان وعده داد که فیس بوک همچنان به عنوان یک پلتفرم تولید محتوا باقی خواهد ماند.
مدیر اجرایی فیس بوک در این راستا و در پاسخ یک دانشجوی ایتالیایی که در رابطه با تمایل فیس بوک برای بدل شدن به یک موسسه رسانه ای پرسشی را مطرح کرده بود، گفت: «نه! چرا که ما یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی هستیم و هرگز یک شرکت رسانه ای نبوده ایم.»
در حالی که زوکربرگ به نقش فیس بوک در زمینه انتقال اخبار به کاربران معترف بوده و از مزیت فیس بوک در زمینه دریافت اخبار از اقصی نقاط جهان خرسند است، تلاش می کند تا این شبکه اجتماعی محبوب را از بدل شدن به یک شرکت رسانه ای مصون نگاه داشته و می گوید: «ما تجهیزات و ابزار لازم را جهت تولید محتوا فراهم می کنیم، اما خودمان قصد نداریم به تولید محتوا بپردازیم.»
بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک که در دانشگاه Luiss رُم سخنرانی می کرد در رابطه با وضعیت فعلی و نقش فیس بوک اظهار داشت: «جهان به شرکت های رسانه ای نیاز دارد، اما همزمان شرکت های تکنولوژی نیز وجودشان ضروری است.»