دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فیس‌بوك چند روز بعد از انتقادهای سنگین به خاطر رفتارهای دوگانه در بیروت و پاریس، در پی انفجار‌های سنگین در نیجریه دكمه چك امنیتی خود را برای شهروندان كنیایی فعال کرده است. فیس‌بوك تا پیش از این، این دكمه را در فجایع طبیعی فعال می‌كرد اما بعد از حملات جمعه گذشته در پاریس، این دكمه برای شهروندان پاریسی‌ هم فعال شد تا آنها با فعال كردن آن، به دوستان و خانواده‌شان در سراسر دنیا اطلاع بدهند كه سلامت هستند. این اقدام فیس‌بوك بعد از حملات پاریس اما با انتقادهای سنگین مواجه شد چون آنها یك روز قبل در حملات تروریستی در بیروت این دكمه را فعال نكرده بودند. مسئولیت حملات پاریس و بیروت، هر دو از سوی داعش به عهده گرفته شد. حالا به نظر می‌رسد این انتقادها سیاست‌های فیس‌بوك را تغییر داده‌اند كه این دكمه را در اختیار كنیایی‌ها قرار داده است.

فیس‌بوك بعد از انتقادها درباره رفتار دوگانه نسبت به بیروت و پاریس به منتقدان حق داده بود كه چنین سوالی را مطرح كنند. مارك زاكربرگ، رئیس و مالك فیس‌بوك شخصاً در یك پست به این انتقادها پاسخ داده و گفته بود كه از نظر فیس‌بوك، ارزش جان انسان‌ها در سراسر دنیا یكسان است؛  «از دست رفتن جان یك انسان در همه‌جا یك تراژدی است و ما خودمان را متعهد می‌دانیم كه به وظیفه خود نسبت به انسان‌ در این لحظات سخت پایبند باشیم.»

به نظر می‌رسد این تغییر سیاست در آینده هم در دیگر فجایع و حملات تروریستی به كاربران میلیاردی فیس‌بوك در سراسر دنیا ارائه شود. زاكربرگ همچنین نوشته بود:  «تمام اعضای فیس‌بوك به‌صورت روزانه با همه قربانیان در سراسر دنیا همدردی می‌كنند. ما دنیا را به هم متصل می‌كنیم و اگر همه ما به‌خوبی وظایفی را كه به‌عهده داریم انجام بدهیم، شاید روزی فرا‌برسد كه دیگر شاهد چنین حملاتی نباشیم.» كارشناسان معتقدند فیس‌بوك با ارائه این قابلیت جدید در مواقع بحرانی، می‌خواهد برد نفوذ خود را در میان مردم در سراسر دنیا بیشتر كند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gyUDXszV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه