در ماه سپتامبر (شهریور) فولکس واگن غول خودروسازی آلمان پذیرفت که از ابزارهایی برای فریب تستهای انتشار گازهای مخرب محیطزیست در خودروهای دیزلی خود استفاده کرده است. اما به نظر میرسد خودروهای بنزین سوز این شرکت هم در این رسوایی نقش داشتهاند. بهتازگی فولکس واگن اعلام کرده که میزان انتشار گاز دی اکسیدکربن را در ۸۰۰هزار خودرو از جمله خودروهای بنزین سوز کمتر از حد واقعی نشان داده است.
به گزارش زومیت، این نخستین بار است که شرکت فولکس واگن به طور رسمی تایید میکند که خودروهای بنزین سوز این شرکت نیز بیش از حد مجاز گاز دی اکسیدکربن منتشر میکنند. هنوز این شرکت جزییات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است با این حال اعلام کرده که نتایج جدید از طریق تستهای تازهای که داخل شرکت انجام شده بهدست آمده است.
در ماه اکتبر، فولکس واگن گزارش فصلی خود را با ضرر ۳.۸۴میلیارد دلاری آغاز کرد که نخستین ضرر این شرکت طی ۱۵ سال گذشته محسوب میشود. ماجرای تقلب فولکس واگن با استفاده از ابزارهایی که میزان انتشار گاز دیاکسیدکربن را هنگام تستها کمتر از حد واقعی نشان میداد باعث شد تا مارتین وینترکورن، مدیر عامل فولکس واگن از سمت خود کنارهگیری کند با این حال او همچنان و پس از استعفا نیز اصرار دارد که چیزی در مورد تقلب نمیدانسته است. بر این اساس سایر مدیران رده بالای فولکسواگن نمیتوانند ادعا کنند که چیزی در مورد تقلبهای صورت گرفته در فولکس واگن نمیدانند.
مایکل هورن، مدیر عامل فولکس واگن در آمریکا اعلام کرده که او از امکان وجود جریانات انتشار گازهای مضر طی بهار سال ۲۰۱۴ مطلع بوده است. این تاریخ قبل از بازرسیهای آژانس حفاظت از محیط زیست در مورد محصولات فولکس واگن است. با این حال برخی دیگر از گزارشها حاکی از آن است که حلقه مدیریتی اصلی فولکس واگن از سال ۲۰۰۷ از انتشار بالای دیاکسیدکربن از محصولات خود خبر داشتهاند.