در پی جنجالهای ناشی از تقلب شرکت فولکسواگن در ارائه اطلاعات نادرست از میزان آلایندگی خودروهای تولید شده در این شرکت، این غول خودروسازی آلمانی تصمیم گرفته است تا با استفاده از باتریهای تخت در خودروهای برقی خود و تنوعبخشیدن به محصولات الکتریکی این شرکت، از اثرات منفی جنجال ایجاد شده علیه خود بکاهد. هربرت دایس، مسئول برندینگ فولکسواگن در مصاحبه با نشریه داخلی این شرکت اعلام کرد که همزمان با افزایش سریع تقاضا، متنوعتر شدن خودروهای برقی و در نهایت کاهش هزینههای تولید، تولید خودروهای الکتریکی افزایش قابلتوجهی خواهد داشت.
دایس که در کنار برند استرلو، رئیس اتحادیه کارگران فولکسواگن سخن میگفت، اعلام کرد: «در حال حاضر ما در حال کار روی طراحی یک خودروی برقی با امکان استفاده از باتریهای تخت در آن هستیم، این پروژه در صورت تحقق، موفقیت بسیار بزرگی برای فولکسواگن خواهد بود.»
شرکت فولکسواگن که در حال حاضر با جنجالهای ناشی از تقلب این شرکت در ارائه اطلاعات دقیق از میزان آلایندگی خودروهای دیزلی خود دست و پنجه نرم میکند، قصد دارد تا از طریق سرمایهگذاری روی توسعه تکنولوژی به کار رفته در خودروهای برقی، به رقابت با سایر شرکتهای فعال در این زمینه بپردازد. براساس تحقیقات صورت گرفته این خودروساز آلمانی با نصب نرمافزاری روی محصولات خود، میزان آلایندگی آنها را بهصورت غیرواقعی نمایش میداد.
گفتنی است که نرمافزار مذکور روی چیزی در حدود 11 میلیون خودروی تولید شده در این شرکت و زیرمجموعههای آن نصب شده است. پس از این رسوایی مدیران فولکسواگن تصمیم گرفتند تا 7 میلیارد و 300 میلیون دلار را به هزینههای فراخوان خودروهای مذکور اختصاص داده و از این طریق قدری از فشارهای موجود بر این شرکت را کاهش دهند.
لازم به ذکر است که این مبلغ شامل جریمهها و خسارتهای احتمالی که فولکسواگن باید پرداخت کند نمیشود. براساس تخمینهای صورت گرفته، تحویل خودروهایی با نام تجاری فولکسواگن در سالجاری میلادی و برای نخستینبار در 11سال گذشته با کاهش مواجه خواهد شد. به عقیده کارشناسان بدتر شدن وضعیت اقتصادی در برزیل و روسیه و همچنین جنجالهای ناشی از بحران تقلب در این شرکت زمینه را برای کاهش فروش محصولات آن فراهم کرده است.
منبع: www. autonews europe. com