پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین روز کاری هفته با 589 واحد افت به کانال 76 هزار واحدی عقب نشینی کرد و در جایگاه 76 هزار و 825 واحدی ایستاد.همان طور که پیش بینی می شد حجم معاملات، کاهش قابل توجهی داشت که این مهم نشانگر خروج نقدینگی از بازار سهام است.

بدین ترتیب 514 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 42 میلیارد ریال در 45 هزار و 862 نوبت دادوستد شد.همه شاخص های بازار سهام نیز روز گذشته با افت روبه رو شدند.معامله گران بورس تهران در حالی آغاز معاملات هفته سوم بهمن ماه جاری را نظاره گر بودند که بازار سهام با روندی کم حجم و در دامنه نزولی قیمت ها نوسان کرد.

در این بین، سود موثر اوراق بدهی و برخی صندوق های بدون ریسک در کنار اسناد خزانه تبدیل به گریزگاه جریان نقدینگی بازار سهام شده است.انتظار برای انتشار گزارش های بودجه ای سال مالی 96 شرکت های بزرگ و اغلب صادرات  محور می تواند جریان بازار سهام را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده روشن کند.

با گروه های بازار سهام

روز گذشته نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی مبین، فولاد خوزستان، صنعتی و معدنی گل گهر، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.نماد بانک ملت در گروه بانکی، در محدوده یک درصد منفی و نماد بانک تجارت متعادل دنبال شدند.

در گروه خودرویی نیز نماد ایران خودرو با جابه جایی 1.7 میلیون سهم منفی معامله شد.گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نیز با جابه جایی 2.7 میلیون سهم در 2.5درصد مثبت در قیمت 4190 ریال دادوستد شد.در گروه منفی فلزات، کالسیمین در قیمت 3855 ریال صف فروش حدود 800 هزار سهمی را تجربه کرد.حجم معاملات در این نماد 2میلیون بود.

معاملات گروه معدنی تحت فشار فروش یکپارچه سرخ  پوش بودند و کم حجم دنبال شدند.در گروه فلزات اساسی نماد فولاد مبارکه اصفهان با جابه جایی 5.5 میلیون سهم با فشار فروش در 2.7 درصد منفی معامله شد و 48 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل گذاشت.گروه فلزات و معدنی ها در رأس تاثیر منفی بر شاخص کل قرار گرفتند.

افت 10 واحدی شاخص آیفکس

بازار فرابورس ایران معاملات روز گذشته را با نقل و انتقال بیش از 242 میلیون ورقه در 58 هزار و 654 دفعه به ارزش افزون بر 1531 میلیارد ریال پشت سر گذاشت.روز شنبه 16 دی ماه رقمی در حدود 626 میلیارد ریال از ارزش کل معاملات در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه و بازار شرکت های کوچک و متوسط رقم خورد و 831 میلیارد ریال نیز مربوط به دادوستدهای انجام شده در بازار اوراق با درآمد ثابت بود.

همچنین 14 میلیارد از ارزش معاملات به صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله اختصاص یافت و بیش از 59 میلیارد مربوط به اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس خریدوفروش شد.در میان بازارهای اول و دوم نماد «غگلپا» با معامله 164 میلیارد ریال سهم در حالی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد که نماد «حکمت» با بالاترین حجم دادوستدها به میزان 21 میلیون سهم روبه رو شد.

در جدول پربازدیدترین نمادهای معاملاتی نیز «غگلپا»، «سمگا» و «غدیس» به ترتیب سه نمادی بودند که به عنوان پربیننده ترین نمادها شناخته شدند.همچنین همزمان با بازگشایی بازار فرابورس، شاخص کل متاثر از معاملاتی منفی در نمادهای «مارون»، «شاوان» و «ارفع» تن به افت 10 واحدی و توقف آیفکس در ارتفاع 839 واحدی داد.

در جریان بازار نیز نماد معاملاتی شرکت  فرآورده های غذایی و قند چهارمحال، پس از ارائه اطلاعات پیش بینی و نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام و ارائه اطلاعات پیش بینی بازگشایی شدند.
 
اسناد خزانه مرحله نهم به صدرنشینی ادامه دادند

در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن معامله گران شاهد جابه جایی 79 هزار ورقه تسه به ارزش 59 میلیارد ریال بودند.اوراق تسه دی ماه 95 که به تازگی وارد این تابلو شده بیشترین حجم معاملات و قیمت پایانی را به خود اختصاص داد.قیمت این اوراق در محدوده 760 تا 774 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.رصد معاملات صورت گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز حاکی از آن است برای چندمین روز متوالی اخزا9 بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را در اختیار گرفته است.

در این اوراق سرمایه گذاران 222 هزار ورقه به ارزش بیش از 193 میلیارد ریال را دادوستد کردند.در این بازار نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری و اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، پس از پرداخت سود علی الحساب ماهانه اوراق روز شنبه مورخ 16بهمن 1395 بازگشایی شدند.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QayXHFRp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه