جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد اعلام کرد: شروع سال 2016 میلادی مصادف است با آغاز به کار رسمی کشورهای جهان برای اجرای دستور کارجسورانه و متحول‌کننده 2030برای توسعه پایدار که به وسیله دولت‌ها در سپتامبر (10شهریور تا هشتم مهر) 2015میلادی در مقر سازمان ملل متحد تصویب شد. به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، این دستور کار تمامی کشور‌ها را فرا‌می‌خواند تا تلاش‌های خود را برای دستیابی به 17 آرمان توسعه پایدار طی 15 سال آینده از یکم ژانویه 2016 آغاز کنند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز 31 دسامبر در مقر این سازمان در شهر نیویورک گفت: 17 آرمان توسعه پایدار نگرش مشترک انسانی ما و قرارداد اجتماعی بین رهبران و مردم جهان است. وی افزود: این آرمان‌ها فهرست اقداماتی است که باید برای مردم و سیاره‌مان انجام دهیم، همچنین نقشه راه برای موفقیت است. آرمان‌های توسعه پایدار که به اتفاق آرا به وسیله 193 کشور عضو سازمان ملل متحد در اجلاس تاریخی سران در سپتامبر سال 2015 میلادی تصویب شد، نیازهای مردم کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته را رفع می‌کند و تاکید دارد تا هیچ فردی عقب نگه داشته نشود.

56854673457357358353583583535835345

آرمان‌های یاد شده که دارای حدودی گسترده و بلند پروازانه هستند، نه تنها سه بعد توسعه پایدار یعنی اجتماع، اقتصاد و محیط زیست، بلکه جنبه‌های مربوط به صلح، عدالت و نهاد‌های موثر را نیز مخاطب قرار می‌دهند. بسیج ابزار اجرایی، شامل منابع مالی، فناوری توسعه و انتقال آن همچنین ظرفیت‌سازی و نقش مشارکت‌ها نیز به‌عنوان مسائل حساس در این دستور کار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

آرمان‌های توسعه پایدار عبارتند از: پایان دادن به فقر در همه اشکال و در همه جا، پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه ارتقا یافته و ترویج کشاورزی پایدار، تضمین زندگی سالم و ترویج سلامت برای همه سنین، تضمین آموزش فراگیر با کیفیت، منصفانه و پیشبرد فرصت‌های یادگیری در طول زندگی برای همه، دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی تمامی زنان و دختران، تضمین دسترسی و مدیریت پایدار آب و فاضلاب برای همه و تضمین دسترسی به انرژی مقرون به صرفه، قابل اتکا، پایدار و مدرن برای همه.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PXUzfjw5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه