جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گفت‌وگوی صمیمانه «فرصت امروز» با یک سرمایه‌گذار

فروش پورسانتی سرآغازی برای برگزاری تورهایم بود

8 سال پیش ( 1394/12/3 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

امیر پژمان طاهرزاده، مدیرعامل آژانس مسافرتی خلیج، به خبرنگار ما گفت: تقریبا نزدیک به دو دهه پیش وارد این صنف کاری شدم. درست زمانی‌که احساس کردم تغییراتی در صنعت گردشگری و آژانس هواپیمایی درحال شکل گرفتن است و فرصت سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد. وی درباره سرمایه ‌اولیه و تعداد پرسنل آژانس خلیج در آن زمان افزود: با استفاده از 50میلیون تومان پس‌اندازی که داشتم وارد این حرفه شدم. خرید تجهیزات دفتری و استخدام پرسنل تقریبا بیشتر سرمایه ‌اولیه من را به خود اختصاص داد ولی با استفاده از سه پرسنل و همکاری خودم راه را آغاز کردیم. این فعال صنفی در ادامه تأکید کرد: در آن زمان که تازه کار را آغاز کرده ‌بودم صرفا با استفاده از فروش بلیت هواپیما روزگار سپری می‌شد تا اینکه کم‌کم روند افزایش سفرهای خارجی و داخلی باعث شد به این موضوع فکر کنم که می‌توانم وارد موضوع برگزاری تورهای گردشگری شوم.

طاهرزاده گفت: در ابتدا برای اینکه با دنیای برگزاری تور بیشتر آشنا شوم شروع به فروش پکیج‌های گردشگری تور اپراتورهای بزرگ‌تر کردم که به ازای فروش هر یک مسافر در آن دوره تقریبا بین 20 تا 50هزار تومان پورسانت برای دفتر درنظر گرفته می‌شد. به این ترتیب، با سیاست‌گذاری‌ها و همچنین انواع خدمات تورگردانی و از همه مهم‌تر چگونگی تعیین قیمت و بستن پکیج بیشتر آشنا شدم و به‌نوعی تصمیم گرفتم تا خودم وارد برگزاری تور شوم.

این سرمایه‌گذار آژانس هواپیمایی گفت: نخستین تجربه تور من مربوط به تور یک هفته‌ای کیش بود. برای برگزاری این تور مبلغ 15میلیون تومان درنظر گرفتم و با عقد قرارداد یک ماهه برای خرید بلیت 20صندلی هواپیما و 10 اتاق یکی از هتل‌های معروف کیش شروع شد. در آن دور با تمام توان همکاران و خودم توانستیم این یک ماه را سپری کنیم و در نهایت سود خالص حاصل از این فعالیت تقریباً 10میلیون تومان شد که تجربه شیرینی برای مجموعه بود.

شکست مقدمه‌ای برای حرفه‌ای شدن

طاهرزاده که نخستین تجربه شیرین برگزاری تور را در کارنامه خود مربوط به دهه 80 می‌داند در ادامه افزود: این روند ادامه داشت تا اینکه به فکر برگزاری تورهای خارجی به‌خصوص در کشورهایی که از ایرانیان ویزا نمی‌خواست افتادم و برای نخستین بار عازم کشور ترکیه شدم تا بتوانم با یکی از هتل‌های مناسب قراردادی بسته و نسبت به برگزاری تور اقدام کنم. این اتفاق افتاد و برای یک دوره سه ماهه 40اتاق و 80صندلی هواپیما را به صورت چارتری قرارداد بستم.دو هفته اول شرایط مناسب بود و کل صندلی‌ها رزرو شده بود، اما تا پایان قرارداد نتوانستیم کل تور را تکمیل کنیم و در نهایت زیانی نزدیک به 20میلیون تومان را تجربه کردیم.

وی این شکست را مقدمه‌ای برای حرفه‌ای شدنش عنوان کرد و گفت: اگرچه در آن دوره تمام انگیزه خود را از دست داده بودم، ولی متوجه شدم برای باقی ماندن در این حرفه باید با توجه به شرایط برنامه‌ریزی کرد و صرفا روی برد آن حساب باز نکرد. طاهرزاده افزود: البته این تنها تجربه من نبود چون در میان جست‌وجوهای خود متوجه شدم بسیاری از آژانس‌های موفق در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و با جذب سودهای مجموعه سرمایه‌گذاری‌های خود دودوتای اقتصادی آژانس‌شان را تکمیل می‌کنند که یکی از این سوژه‌ها سرمایه‌گذاری در مؤسسه‌های حمل ونقل و اتومبیل کرایه بود.

تنوع پکیج‌ها عاملی برای موفقیت

به گفته وی، بهترین راهکار برای سرمایه‌گذاری در آژانس هواپیمایی این است که مبلغ قابل توجهی نقدینگی در اختیار داشته باشید تا برای چارتر کردن هتل و بلیت هواپیما قدرت چانه‌زنی وجود داشته باشد. این درحالی است که اگر با مبالغ اندک این کار را شروع کنیم، ورود به این بازی اشتباه است؛ هرچند امروز بسیاری از آژانس‌های خدمات گردشگری برای تأمین نقدینگی خود نزول هم می‌کنند که همین امر می‌تواند به نابودی آنها منجر شود.

خدمات جانبی برای جوری جنس

طاهرزاده معتقد است نباید صرفا بر خود برگزاری تور تأکید داشته باشیم، بلکه می‌توان از فرصت‌های جانبی نیز برای درآمدزایی استفاده کرد. چون موضوع سرمایه‌گذاری در آژانس هواپیمایی می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جانبی زیادی را برای افراد ایجاد کند، به شرط اینکه فرصت‌شناسان خوبی باشند.به‌عنوان مثال، اکنون یکی از راهکارها برای تأمین بخشی از منابع مالی، افتتاح مؤسسه اتومبیل کرایه  (اتوبوس و مینی‌بوس‌های توریستی) یا حتی سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بین‌راهی است.

بهترین تبلیغ، خدمات خوب است

وی در پایان با اشاره به اینکه شاید هزینه تبلیغات بخش عمده‌ای از هزینه‌های ماهانه دفاتر خدمات مسافرت هوایی را به خود اختصاص دهد، گفت: من با توجه به تجاربی که در این زمینه دارم بهترین تبلیغ مربوط به ارائه خدمات خوب و تبلیغات دهان‌به دهان و شفاهی است، چون اگر شما بتوانید خدمات مناسبی به مسافران ارائه کنید برای شما مسافران دیگر را به ارمغان می‌آورند. بنابراین نیازی نیست برای جذب مخاطب هزینه‌های هنگفتی در نظر بگیرید، بلکه می‌توانید هوشمندانه در این زمینه هزینه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xiola3Jt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه