به گزارش موسسه پژوهش بازارهای جهانی، برگزاری جامجهانی 2014 برزیل میزان فروش تلویزیونهای تخت را در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام به 957 هزار دستگاه رسانده که در مقایسه با ماههای فوریه و آوریل 15 درصد رشد نشان میدهد.
براساس این گزارش، فروش تلویزیونهای تخت در کشورهای جنوب شرق آسیا در ماه مه بهویژه در مناطقی که مردمشان دیوانه فوتبال هستند به شدت افزایش یافت.
جرارتان رییس حسابداری موسسه پژوهش بازارهای جهانی گفت: این بسیار جالب است که روند تقاضای بیشتر برای خرید تلویزیون در ماههای منتهی به برگزاری جامجهانی در چهار سال پیش نیز مشاهده میشد.
برگزاری جامجهانی مشتاقان زیادی را برای استفاده از تلویزیونهای تخت با سایز بزرگ ترغیب میکند و به فروش این محصولات در بازار کمک کرده است. فروش تلویزیون در کشور تایلند بیشترین افزایش را بعد از ویتنام و سنگاپور داشته است.