پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مؤسسه معتبرSkytrax هرساله لیستی از بهترین فرودگاه های جهان را منتشر می کند. در سال ۲۰۱۶ این مؤسسه بیش از ۵۵۰ فرودگاه جهان را مورد بررسی قرار داد و اطلاعات ۱۳ میلیون پرواز از ۱۰۶ کشور جهان را تجزیه و تحلیل کرد تا بهترین فرودگاه های جهان را انتخاب کند. برای انتخاب بهترین فرودگاه های جهان ۳۹ ملاک  از جمله ترمینال مسافری، امکانات، مراکز خرید، پاکیزگی، راحتی مسافران، وجود حمام در فرودگاه، کیفیت خدمات رسانی و... در نظر گرفته می شود.

در رتبه بندی سال ۲۰۱۶ بهترین فرودگاه های جهان همانند سال های گذشته فرودگاه بین المللی چانگی  (Changi) سنگاپور به عنوان بهترین فرودگاه انتخاب شد. این فرودگاه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز حمل و نقل جنوب شرق آسیا شناخته می شود. مدیرعامل این فرودگاه پس از به دست آوردن جایزه بهترین فرودگاه جهان برای چهارمین سال متوالی اعلام کرد که این جایزه عزم آنها برای افزایش کیفیت را بیشتر کرده است.

براساس این رتبه بندی فرودگاه اینچئون کره جنوبی در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن نیز فرودگاه مونیخ آلمان و فرودگاه هاندئا ژاپن قرار دارند. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ نیز در جایگاه پنجم رتبه بندی فرودگاه ها قرار گرفت و پس از آن فرودگاه های چوبو سنترایر ژاپن، فرودگاه زوریخ سوییس، فرودگاه هیثرو لندن، فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن و فرودگاه بین المللی دوحه قطر قرار دارند.

در زمان  های قدیم، تمامی جاده ها به رم ختم می  شد، اما در سال ۲۰۱۶، اغلب جاده ها یا راه های هوایی در آسیا و دیگر مناطق، به فرودگاه چانگی منتهی می شود. فرودگاهی که طی ۱۰ سال آینده، ظرفیت سالانه  اش را به بیش از ۱۳۵ میلیون مسافر خواهند رساند که این مهم در دو پایانه  جدید تحقق خواهد یافت.

فرودگاه چانگی به دلیل معماری بسیار زیبا، محیط لوکس، تئاتر و گزینه های زیاد برای تفریح و خرید مورد توجه مسافران است. این فرودگاه امکانات بسیاری را برای مسافران فراهم کرده است تا سفری خاطره انگیز را برای آنان رقم بزند.

چانگی با ۱۱۶ شهر و ۲۹ کشور در آسیا-اقیانوسیه و ۳۲۰ شهر و ۷۰ کشور در اقصی  نقاط جهان در ارتباط است. هرگونه تغییر یا بهبودی در وضعیت این فرودگاه بر پرواز مسافران بسیاری در منطقه و یکی از هر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی مربوطه تأثیر بسزایی می  گذارد. تجربه  سفر با فرودگاه چانگی که حدود ۵۰۰ جایزه گوناگون را از آن خود کرده است، کمک شایانی به شکل گیری نه تنها خود فرودگاه، بلکه تمامی برندهای سنگاپور کرده است.

درحالی که این فرودگاه آخرین تمهیداتش برای تکمیل پایانه  شماره۴ در سال بعد را انجام می  دهد، شروع به برنامه ریزی برای «چانگی شرقی» کرده است که یک زمین ۱۰۰۰ هکتاری در شرق فرودگاه است. این قسمت جدید یک پایانه  بسیار بزرگ و تأسیسات هوایی دارد که تقریباً هر دوی آنها به اندازه  دیگر پایانه  های این فرودگاه هستند. چانگی شرقی برای افتتاح در اواخر دهه ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است که به چهار پایانه دیگر متصل شده تا فرودگاهی بزرگ و واحد را تشکیل دهند.

همانطور که گفته شد، در سال های اخیر گروه هواپیمایی چانگی به  جای ساخت یک فرودگاه جدید، تصمیم به گسترش آن گرفته است و مسئولان آن دلایل بسیاری را برای این تصمیم خود دارند. به عنوان مثال، سنگاپور در مقایسه با نیویورک به لحاظ نواحی و جمعیت کوچک تر است.

همچنین مسئولان فرودگاه چانگی بیان کردند که نحوه کار فرودگاه های بزرگی مانند فرودگاه نیویورک را دیده اند و دریافته اند که آنها از نگاه مسافران چقدر از هم گسسته و جدا هستند. هدف از احداث چانگی شرقی، گسترش و متحد سازی فرودگاه و کمک به حمل و نقل ده ها میلیون مسافر در سرتاسر آسیای جنوب  شرقی با توجه به افزایش ظرفیت چانگی در دهه آینده است.

امروزه تأثیر اقتصادی فرودگاه ها، به مراتب بیشتر از موقعیت ترانزیتی آنها نسبت به سابق است که در این زمینه فرودگاه چانگی علاوه بر درآمد هوایی، درآمد غیر هوایی بسیاری نیز دارد. فرودگاه چانگی امکانات بسیاری را برای مسافران خود فراهم کرده است که این امکانات نه تنها از تنش مسافران به هنگام سفر می  کاهد، بلکه موجب می شود خاطره خوبی از سفر خود داشته باشند و این خود عامل مؤثری برای انتخاب یک خط هوایی و مراکز مرتبط با آن است. علاوه براین امکانات موجود در این فرودگاه باعث ایجاد و هرچه بهتر شدن محیط کسب و کار شده و ازنظر مالی سود قابل توجهی را برای این فرودگاه دربرداشته است.

این فرودگاه یک «باغ پروانه» و چندین باغ و گلخانه  دیگر دارد. همچنین یک سالن سینمای ۲۴ساعته، چندین هتل که اتاق  های ساعتی در اختیار مسافران می  گذارند و جدیدترین «یوتل»  (هتل های زنجیره  ای که به خاطر اتاق  های کوچک و جمع  وجورشان معروفند) که برای شروع به کار در پایانه  شماره ۴ برنامه  ریزی شده است. یک استخر روباز نیز در این فرودگاه وجود دارد. اینها تنها بخشی از امکانات لوکس این فرودگاه هستند.

در سرتاسر فرودگاه حدود ۱۶۰ رستوران وجود دارد. جالب است بدانید که اگر مسافران به هر دلیلی نتوانند در داخل شهر غذای مورد علاقه  شان را بخورند، می توانند در دکه-رستوران «غذای محلی سنگاپور» هر نوع غذایی را امتحان کنند که ۱۲ تای آنها غذای ملی سنگاپور هستند.

فروشگاه ها در فرودگاه چانگی سود قابل توجهی را برای این فرودگاه دربرداشته است، به طوری که این فرودگاه حدود ۳۵۰ فروشگاه و مغازه در سرتاسر ترمینال دارد. سقف  های بلند فرودگاه، شکل و شمایل یک پاساژ را به آن داده و بیش از اینکه شبیه فرودگاه باشد، شبیه مرکز خرید است که به طور کلی، فضای فرودگاه را بزرگ تر و بازتر نشان می  دهد.

منبع : LAVANGUARDIA
برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0M7fVlqW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه