شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (80)

فرهنگ نوآوری

9 سال پیش ( 1394/2/2 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

تشویق و ترغیب افراد شاغل در کسب‌و‌کار شما به تغییر دیدگاه‌شان سبب خواهد شد تا بهترین کارمندان جذب شرکت شما شوند و در نهایت موجب تمایز بیشتر و افزایش ارزش شرکت شما در مقایسه با سایر رقبا خواهد شد.

ایده

شرکت بریتانیایی What If در حوزه نوآوری فعالیت می‌کند، این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کند تا بیاموزند چگونه می‌توانند نوآوری و خلاقیت را در کسب‌و‌کارشان افزایش دهند‌. این فرآیند به افراد کمک می‌کند تا به واسطه افزایش قدرت ریسک‌پذیری‌شان و پذیرش ایده‌های جدید دیدگاه خود را تغییر دهند تا از این طریق بتوانند تغییرات مثبتی در شرایط خود ایجاد کنند‌.

 

برای نیل به این هدف و رسیدن به نوآوری دو پروسه بسیار کلیدی و مهم و البته مجزا از یکدیگر وجود دارد:

*‌ ساختن ایده، زمانی که افراد ایده‌ای را مطرح می‌کنند و سپس آن را توسعه و پرورش می‌دهند.

*‌ تحلیل ایده‌ها، هنگامی که ایده‌های مطرح شده و توسعه‌یافته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

شرکت‌های تجاری که در تلاش برای نوآوری بوده و عموما در این مسیر به مشکل برمی‌خورند با سختگیری و عجله برای بررسی، تحلیل و قضاوت در مورد ایده‌های مطرح شده، آنها را در نطفه خفه می‌کنند و از این طریق راه رسیدن به نوآوری و خلاقیت را بر خود می‌بندند‌. برخورداری از یک فرآیند صحیح برای تولید و توسعه ایده‌ها و دستیابی به خلاقیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما در نظر داشته باشید که برای نوآوری و خلاقیت صرف طی کردن فرآیند‌های مذکور کافی نخواهد بود‌. فضا و فرهنگ حاکم بر سازمان‌ها و شرکت‌های نوآور و خلاقیت محور عموما به نحوی است که در آن نوآوری از ارزش بسیار زیادی برخوردار است‌.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

تحقیقاتی که توسط بنیاد استعداد‌های درخشان صورت پذیرفته است پنج عنصر مهم را جهت دستیابی به یک نوآوری موفق برشمرده است:

1-‌‌ هوشیاری‌: هر یک از افراد شاغل در یک شرکت یا سازمان تجاری از اهداف شرکت مطلع باشند و باور داشته باشند می‌توانند در مسیر دستیابی به آن هدف نقش موثری ایفا کنند.

2-‌‌ کثرت‌گرایی‌: تیم‌ها و گروه‌های تشکیل شده در سازمان یا شرکت تجاری شامل گستره وسیعی از مهارت‌ها، تجارب و ایده‌ها خواهد بود‌.

3-‌‌ ارتباطات‌: برقراری ارتباط روشی بسیار موثر و اعتماد‌آفرین است و تاثیر آن را می‌توان در میان افراد، گروه‌ها و تیم‌ها و همچنین در سراسر مجموعه مشاهده کرد.

4-‌‌ در دسترس بودن‌: بهتر است که درها و ذهن‌ها همواره باز باشد‌. در یک سازمان افراد باید به زمان، مدیران و تصمیم سازان دسترسی داشته باشند‌.

5-‌ تداوم‌: تعهد به نوآوری و خلاقیت در تار و پود سازمان و فرآیند انجام کارها و همچنین شیوه‌های مدیریت و رهبری یک شرکت یا سازمان تنیده شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xCXgY4qr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه