جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راه‌اندازی و توسعه مناطق آزاد یکی از روش‌های مناسب برای رونق منطقه و افزایش درآمد و پیشرفت بومیان آن منطقه است. همچنین تمایل به حضور و فعالیت سودمند در این مناطق در کشور ما در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد و صاحبان سرمایه بوده است اما آمارها نشان می‌دهد ایران در این زمینه همچنان پتانسیل‌های بسیاری دارد که نیاز است بخش‌خصوصی وارد عمل شده و این مناطق را راه‌اندازی کند و مناطق آزاد پیشین را هم توسعه دهد.

در همین خصوص مدیرکل سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه از 63 منطقه ویژه اقتصادی در کشور 40 منطقه نیمه فعال و غیرفعال هستند، گفت: تنها برای 23 منطقه ویژه اقتصادی، طرح‌ریزی اقتصادی شده است که این مناطق از مناطق ویژه اقتصادی موفق بوده‌اند. فروزان زیادلو با بیان اینکه 63 منطقه ویژه اقتصادی در کشورمان ثبت شده است، گفت: از این تعداد منطقه ویژه اقتصادی 40 منطقه تقریبا غیرفعال است. دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تنها برای 23 منطقه طرح اجرایی تهیه کرده است.

زیادلو با بیان اینکه سازمان‌ها پس از به ثبت رساندن این مناطق پیگیر طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی نیستند، گفت: موفقیت یا عدم موفقیت مناطق ویژه اقتصادی به عملکرد سازمان‌های متقاضی در این مناطق برمی‌گردد. وی با تاکید بر اینکه معتقدم راهکار فعال‌سازی مناطق ویژه اقتصادی واگذاری این مناطق به بخش‌خصوصی است، گفت: اگر بخش‌خصوصی بتواند صلاحیت موردنظر را برای اداره و اجرای برنامه‌های اقتصادی در این مناطق احراز کند موافق واگذاری این مناطق به بخش‌خصوصی هستیم. همان‌طور که منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به بخش‌خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه سیرجان یک منطقه ویژه اقتصادی موفق در واگذاری به بخش‌خصوصی است، گفت: در حال حاضر متولیان بخش‌خصوصی این منطقه توانسته‌‌اند صنایع متعدد از جمله صنعت خودروسازی را در این منطقه فعال کنند و طرح جامع مناسبی برای این منطقه تدوین و اجرا کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JSk651mb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه