چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برخی استان‌ها در کشور دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که گاهی دولت به آنها بی‌توجه است و در چنین مواردی با توجه به اینکه ممکن است ساکنان منطقه هم توانایی تقویت پایه‌های اقتصادی استان خود را نداشته باشند نیاز است سرمایه‌گذاری‌های کلان توسط بخش‌های خصوصی صورت بپذیرد تا هم فرد سرمایه‌گذار بازار خوبی برای خود دست و پا کند و هم به حرکت چرخ اقتصادی استان مذکور و همچنین کشور کمک کند.

 

مثلا به تازگی در اخبار آمده بود که استاندار گیلان گفته است: حل مشکلات صنعت استان حمایت بیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت را می‌خواهد. صنعت گیلان با مشکلات فراوان روبه‌رو است و برای حل این مشکلات نیازمند تقویت و حمایت هستیم. 

دکتر نجفی همچنین اهمیت توسعه روابط و صادرات محصولات گیلان به جمهوری آذربایجان و روسیه را در خروج از رکود و تقویت اشتغال‌زایی و درآمدزایی در استان مهم دانست و افزود: باید موانع صادرات برخی محصولات کشاورزی و مواد‌غذایی که از استقبال خوبی در این کشورها برخوردار است برداشته شود. وی خاطرنشان کرد: فعال شدن بازارچه مرزی آستارا و احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این منطقه در تقویت صادرات موثر است. به هر روی در چنین فرصت‌هایی که دولت به هر دلیلی توان تمرکز روی استان خاصی را ندارد بهتر است بخش خصوصی با دسترسی به منابع و همچنین حمایت‌های دولتی وارد عمل شده و کمک شایانی به گردش پول در این استان کند. پتانسیل‌های موجود همان‌طور که توسط استاندار این منطقه هم بیان شده از جمله تمرکز بر صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به کشورهای همسایه و همچنین توجه به بحث تولید و فعالیت بازارچه‌های مرزی است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/omQSzYjJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمد جداری :
8 سال پیش
با تشکر از مطالب مفیدتون.باید بگم بهتره در خصوص عوامل موثر در کسب وکار به عامل فرهنگی وشرایط محلی نیز اشاره کنید.من خودم مهم بودن این عوامل رو نمیدونستم وهمین باعث شکست کسب وکارم در گیلان شد.بعضی مناطق خصلت ها وتعصبات خاصی دارن .مثلا در امور ساختمانی و کارگری ترک ها فعالند اما در گیلان ساخت یک بنا چند برابر استانهای دیگر طول میکشد.بسیاری از شهرها وقتی یک سرمایه گذار یا متخصص از جاهای دیگر یا بخصوص از تهران به آنجا میرود از او استقبال میکنند ویا حداقل بی تفاوتند اما در گیلان نه تنها چسم دیدنس را ندارند بلکه دسته جمعی علیه او توطئه و او را اذیت و آزار میکنند.شما تحقیق کنید ببینید مثلا سرمایه گذار تبریزی که پروژه گردشگری قوی الماس را در سلمانشهر راه انداخته .اول برنامه اش این بوده که این پروژه را در کلاچای راه بیاندازد که مسئولین محلی با وی همکاری نکردند.کلا گیلانی ها با غریبه ها در گیلان مشکل دارند واین یک مسئله فرهنگی است که تا حل نشود هر گونه سرمایه گذاری در آن شکست خواه د خورد.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه