پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرصت خرید و فروش در بازار امروز

8 سال پیش ( 1394/10/29 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

بازار سرمایه در جلسه معاملاتی گذشته به اصلاح قیمت‌ها و شاخص‌ها پرداخت. در این جلسه، شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ارتفاع 0.47 درصدی به کار خود پایان داد. در این جلسه، با آغاز معاملات، شاخص کل در مسیر نزولی قرار گرفته و پس از 150 دقیقه نزول به رقم 64620 واحد رسید اما این پایان کار نبود. نزول نیمه دوم بازار روز یکشنبه و نزول نیمه اول بازار دیروز نیازمند پاسخی متناسب بود، لذا در یک ساعت پایانی این جلسه شاهد رشد اصلاحی شاخص کل بودیم. بدین ترتیب، شاخص کل بورس در این جلسه با نزولی در حدود 304.61 واحد به رقم 65119.5 رسید. ارزش کل معاملات این جلسه بازار در حدود 230 میلیارد تومان گزارش شد و این رقم طی 77707 معامله محقق شد.

بدین ترتیب ارزش میانگین هر معامله در این جلسه حدود 3 میلیون تومان محاسبه می‌شود که می‌تواند ادامه‌دار بودن نزول را تأیید کند. بازار فرابورس ایران نیز در این جلسه به اصلاح پرداخت و از ارتفاع شاخص کل خود کاست. در این جلسه، شاخص کل این بازار با 11.8 واحد نزول به رقم 711.3 واحد رسید و ارزش کل معاملات این بازار حدود 151.8 میلیارد تومان گزارش شد.

در جلسه گذشته تمام نمادها قرمز رنگ نبودند، اما اکثریت واضحی در رنگ قرمز به سر می‌بردند. در این جلسه، نرخ دخالت حقیقی‌ها در معاملات به 50 درصد کاهش یافت و بدین ترتیب معامله‌گران حقوقی باری دیگر در معاملات اعمال نفوذ کردند. نرخ خرید به فروش حقیقی‌ها نیز در این جلسه به یک نرسید و پس از مدت‌ها حقیقی‌ها بیشتر از آنچه بخرند فروختند. در این جلسه، حقیقی‌ها بیش از 50 درصد از کل فروش‌ها را انجام دادند و کمتر از 50 درصد از کل خریدها را به ثبت رساندند. این شرایط می‌تواند به معنای آمادگی بازار برای ادامه روند نزولی باشد.

‌«‌مخابرات»، ‌«‌خدمات فنی و مهندسی‌»‌ ‌و ‌«‌شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی‌»‌ ‌سعی کردند شاخص را رو به بالا هدایت کنند اما تمام تلاش‌شان به 100 واحد تأثیر مثبت در شاخص کل خلاصه شد. در سوی دیگر، دو صنعت ‌«‌بانک‌ها و موسسات اعتباری‌»‌ ‌و ‌«‌محصولات شیمیایی‌»‌ ‌در این جلسه، تأثیر منفی زیادی بر شاخص کل اعمال کردند. ‌«‌بانکی ها‌»‌ ‌157.42 واحد و ‌«‌شیمیایی ها‌»‌ ‌139.5 واحد تأثیر منفی در شاخص کل اعمال کردند تا بتوانند منفی بودن شاخص کل در این جلسه را تضمین کنند. اما در شرایط حاضر چه انتظاری باید از بازار داشت؟ اوضاع کنونی بازار از نوسانات نابسامان نمادها خبر می‌دهد و به همین دلیل، شناسایی سود را برای افراد کم تجربه سخت و گاه ناممکن می‌سازد.

لذا باید در نظر داشت یکی از بهترین استراتژی‌ها برای این دسته از معامله‌گران انفعال است. اما براساس آنچه بازار به نمایش گذاشته است، انتظار می‌رود با آغاز معاملات در جلسه پیش رو شاهد صعودی شدن شاخص کل باشیم. این صعود طی 30دقیقه رخ خواهد داد و به چند واحد محدود می‌شود. پس از آن می‌توان انتظار داشت شاخص کل نزولی شود یا روندی نوسانی نزولی را برگزیند. بدین ترتیب دقایق نخست بازار می‌تواند زمان خوبی برای فروش و ساعت 11 زمان مناسبی برای خرید  (نوسانی) باشد.

ارتباط با نویسنده: farshid. shoja@gmail. com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QickZ8oR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
خودگو :
8 سال پیش
آقا فرشید بی نهایت تشکر ما به لطف شما سود خوبی کردیم .پاینده باشی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه