جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
فعالان اقتصادی اتریش در اتاق تهران:

فرصت ایران را از دست نمی دهیم

8 سال پیش ( 1395/3/6 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

کریستین بنگر، وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش که در راس هیاتی متشکل از کارشناسان، مدیران و فعالان اقتصادی این ایالت برای مذاکرات جهت گسترش روابط تجاری و بررسی بیشتر وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی به ایران آمده است، روز گذشته با حضور در اتاق تهران حل مشکلات و موانع بانکی میان دو کشور را نه تنها خواسته ایرانی‌ها که خواسته فعالان اقتصادی و تجار کشورش عنوان کرد. بنگر با اشاره به سهم یک درصدی ایران از تجارت خارجی اتریش، از دو رقمی شدن مناسبات تجاری کشورش با ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

فرصت ایران را از دست نمی دهیم

او علاقه مقامات اتریش را در حل چالش‌های میان دو کشور و تسریع در توسعه ارتباطات و مراودات تجاری – اقتصادی جدی عنوان کرد و گفت: فعالان تجاری و اقتصادی ما بسیار علاقه‌مند هستند که با بخش خصوصی در کشور شما همکاری‌های بلندمدت داشته باشند و تلاش برای رشد متقابل و بهبود کیفیت آن شرط بسیار خوبی برای این حضور باثبات و پایدار است. او به سابقه روابط میان دو کشور اشاره کرد و گفت: در دهه 60 میلادی دو تفاهم نامه بسیار مهم بین ایران و اتریش امضا شده که منحصر به فرد است.

حذف مالیات مضاعف و امکان خرید املاک برای اتباع دو کشور، دو موضوع مورد تفاهم دو کشور در این قراردادها بود که بنگر داشتن اعتماد و سابقه دوستی میان ایران و اتریش را عامل ایجاد این تفاهم نامه‌ها دانست. او که پیش از حضور در اتاق تهران برای عقد تفاهم‌نامه‌ای به کرمان سفر کرده بود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان را قابل توجه دانست و گفت: ایران برای ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و ما تلاش می‌کنیم که هیچ‌کدام از این فرصت‌ها را از دست ندهیم.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران دیگر سخنران این همایش و میزبان این نشست به حجم سرمایه‌گذاری خارجی340 میلیارد یورویی اتریش اشاره کرد و گفت: ایران نیز به واسطه برخورداری از موقعیت سوق‌الجیشی مناسب در منطقه و نیز ثبات و امنیت، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه از اروپا است.

رئیس اتاق تهران نقطه عطف برقراری مناسبات اقتصادی اروپا با ایران را شکل‌گیری روابط بانکی عنوان کرد و با اعلام اینکه بانک‌های «رایف آیزن» و «اور بانک» ارتباط‌شان را با ایران شروع کردند، گفت: اگرچه در حال حاضر برخی از بانک‌های اتریشی مناسبات خود با ایران را آغاز کرده‌اند اما برای تسریع در همکاری‌ها نیاز است که بانک‌های بزرگ این کشور دست از محافظه‌کاری کشیده و همکاری با اقتصاد ایران را آغاز کنند. خوانساری در توضیحات بیشتری به عملکرد کشورهای چین، هند و کره‌جنوبی اشاره کرد که به گفته او، در همکاری‌های بانکی با ایران از دیگر کشورها جلوتر هستند و توانسته‌اند با ایجاد تسهیلات مناسب در حوزه مسائل بانکی، راه را برای قراردادهای تجاری و اقتصادی با شرکای خود در ایران هموار کنند.

یورگن مندل، رئیس اتاق بازرگانی استان کرنتن دیگر مقامی که این هیات را همراهی می‌کرد، انرژی‌های تجدیدپذیر، الکترونیک، صنایع چوب و گردشگری را از نقاط قوت ایالت کرنتن و زمینه‌های مناسب برای همکاری میان فعالان اقتصادی دو طرف دانست و گفت: همه همکاری‌های ما بستگی به فاینانس دارد و نه تنها همکاری بانک‌های منطقه‌ای را لازم دارد بلکه نیاز هست بانک‌های بین‌المللی هم همکاری‌شان را با ایران آغاز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایالت کرنتن گفت: «کنترل‌بانک» اتریش که وظیفه آن اعطای تضمین به شرکت‌های صادراتی این کشور برای توسعه همکاری‌ها در خارج از کشور است، ایجاد تسهیلات لازم برای گسترش مراودات اقتصادی شرکت‌های اتریشی با ایران را از حدود دو ماه گذشته آغاز کرده است. مندل روند همکاری میان فعالان بخش خصوصی دو کشور را تا به امروز پر فراز و نشیب دانست و ابراز امیدواری کرد با شرایط جدید در اقتصاد ایران هر دو طرف بتوانند گام‌های‌شان را سریع‌تر بردارند. او انتقال فناوری و دانش را یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های اقتصادی اتریش عنوان کرد.

سفیر اتریش نیز در این نشست از سفر هیات بزرگ اقتصادی ایران به این کشور طی پاییز سال جاری خبر داد.

به گفته فردریش اشتیفت، به‌زودی نمایندگان بانک‌های اتریش برای انجام مذاکرات با بانک‌های ایران و به روزرسانی مقررات مالی و بانکی میان دو کشور به ایران سفر خواهند کرد.

این مقام دیپلماتیک اتریش همچنین گفت: دولت اتریش در کنار نهادهایی مانند اتاق بازرگانی و اتحادیه صنعتی این کشور در حال گفت‌وگو و تشویق بانک‌های اتریش برای از سرگیری مناسبات خود با ایران هستند. 

به گزارش «فرصت امروز» رئیس اتاق بازرگانی کرنتن اتریش و رئیس اتاق بازرگانی تهران در این همایش یک روزه تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساندند و گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور، همکاری و تسریع در اعزام هیات‌های تجاری شناسایی و ارائه اطلاعات در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری در کشورهای یکدیگر را متعهد شدند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QPSDnHR3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه