جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس جمهور کره جنوبی در جمع فعالان بخش خصوصی خبر داد

فرصت ایران برای استفاده از بسته 25 میلیارد دلاری

8 سال پیش ( 1395/2/14 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

پـارک گـئـون هــی، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در نشست تجاری فعالان بخش‌خصوصی ایران و کشورش از اختصاص بسته 25میلیارد دلاری دولتش برای حمایت از زیرساخت‌ها خبر داد. او که روز دوشنبه 12‌تفاهم‌نامه را با دولت ایران امضا کرد و دیروز نیز بخش خصوصی کشورش را برای امضای 14 تفاهم‌نامه دیگر همراهی می‌کرد، به بخش خصوصی دو کشور توصیه کرد این فرصت 25میلیارد دلاری را از دست ندهند. 

242462472473583584646383572345724724724735835835835

پارک گئون هی که نخستین رئیس‌جمهوری کره جنوبی است که به ایران می‌آید، کشورش را برای گسترش همکاری‌های دو‌جانبه مصمم دانست. او با اشاره به تاریخچه روابط دو کشور، اساس این ارتباط را اعتماد دو طرف عنوان کرد.

گئون با بیان این نظر که ایران در مسیر جاده آسیا به اروپا است، فرصت ایجاد شده برای ایران را بهترین زمان برای رشد و توسعه دانست. او از کاهش حجم 17/4میلیارد دلاری روابط تجاری میان دو کشور را پیش از تحریم‌ها به 6/1میلیارد دلار درسال 2015 ابراز تاسف کرد و خطاب به فعالان اقتصادی دو کشور گفت: اکنون پنجره تجاری میان دو کشور باز است و نقش شما در افزایش و توسعه همکاری‌ها دو طرف خیلی مهم و تاثیر‌گذار است.

او به یکی از تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان دو دولت اشاره کرد و به فعالان اقتصادی گفت: ایران در برنامه ششم توسعه برای زیرساخت‌ها تا سال 2020 رقم 185‌میلیارد تعریف کرده و شما می‌توانید در زیرساخت‌ها، فرودگاه‌ها، شهرسازی و منابع آب از تجربه کره‌ای‌ها استفاده کنید.

پارک گئون هی با بیان اینکه 230 بازرگان کشورش را همراه خود آورده تا زمینه‌های مشترک یکدیگر را جست‌وجو کنند، به تفاهم‌نامه‌های امضا شده در میان دو دولت اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه گمرکی امضا شده بین کره و ایران صادرات و واردات میان دو کشور را تسهیل خواهد کرد و امیدوارم این اقدام در گسترش سریع روابط بین دو کشور موثر باشد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت: چنانچه توانایی ساخت‌و‌ساز کره و قدرت حرکت ایران در کنار هم قرار گیرند، به‌طور قطع زمینه توسعه ریلی، فرودگاهی و شهرسازی به نتیجه مطلوب خواهد رسید و ما هم امیدواریم تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه زیرساخت‌ها و منابع آب یک کاتالیزور تقویت همکاری‌ها به‌شمار آید.

این مقام ارشد کره‌جنوبی از تاسیس میز مشترک کره‌جنوبی و ایران در دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و آن را اقدامی در جهت تسهیل روابط تجاری دو کشور دانست. گئون هی حوزه ورزش، فرهنگ و آموزش را از دیگر زمینه‌های مناسب برای همکاری میان دو کشور برشمرد و گفت: ورزش تکواندو در ایران مخاطبانی بیش از 2میلیون نفر دارد و سریال‌های کشور ما هم علاقه‌مندان زیادی دارد. از طرف دیگر یکی از علاقه‌مندی‌های مردم کره جنوبی سفر به اصفهان و شهرهای تاریخی شما است و فکر می‌کنیم می‌توانیم در این زمینه هم با هم کار کنیم. 

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که از سوی دولت، بخش خصوصی ایران را در این نشست همراهی می‌کرد، با اعلام اینکه ایران آماده هر گونه همکاری با دولت و شرکت‌های کره‌ای است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به جای همکاری‌های کوتاه‌مدت به همکاری‌های پایدار، بلند‌مدت و سرمایه‌گذاری مشترک فکر می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم گفت: ایران دیگر اجازه همكاری در زمینه واردات محصول و مونتاژ SKD و CKD را نمی‌دهد و انتظار داریم كره جنوبی، ایران را به‌عنوان مركز تحقیقات محصولات خود برای بازار مصرف در نظر قرار دهد.

نعمت‌زاده در تشریح زمینه‌های مشترک برای همکاری گفت: در حوزه صنایع ما می‌توانیم همكاری‌های خود را در صنایع معدنی، فلزات، خودرو، ریلی، كشتی‌سازی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشكی، آی.تی.سی (ITC) و انرژی‌های تجدیدپذیر گسترش دهیم.

وی همچنین عادی‌سازی روابط به‌خصوص در حوزه بانکی، تامین مالی و بیمه‌های صادراتی در زمینه تفاهم‌نامه‌های امضا شده را گام اول در جهت گسترش همکاری‌های میان دو کشور دانست.

محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران و میزبان این نشست سفر رئیس‌جمهوری کره جنوبی به همراه هیات بزرگ اقتصادی به ایران را نقطه عطف در روابط دو کشور و فرصتی برای ارتقای روابط دو کشور دانست و گفت: امیدوارم با برداشته شدن محدودیت‌های بین‌المللی حجم همکاری‌های دوجانبه با توجه به ظرفیت‌های موجود به رقمی متناسب با این امکانات برسد و به ایران به جای نگاه به یک بازار مصرفی و یک مصرف‌کننده محصولات، محلی برای تولید مشترک و دسترسی به بازارهای منطقه‌ای توجه شود.

او نیروی انسانی تحصیلکرده در کشور را فرصتی مناسب برای استفاده از تجربیات کره جنوبی در زمینه خدمات فنی و مهندسی و توسعه زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی از طریق تولید مشترک و همکاری‌های دوجانبه دانست.

جلال‌پور به نظر رئیس پارلمان اتحادیه اروپا درسفر اخیرش به ایران مبنی بر کار و سرمایه‌گذاری مشترک با ایران اشاره کرد، گفت: قبل از اروپایی‌ها، شرکت‌ها و کشورهایی که در سال‌های اخیر ارتباط خود با اقتصاد ایران را حفظ کرده و همکاری مشترک انجام می‌دادند، بازار کشورمان را به‌خوبی شناخته‌اند و می‌توانیم سطح همکاری‌ها را با شرکت‌های کره‌ای با هدف بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید ارتقا دهیم.

376242462447347345734524623636326247247423723457242472

به گزارش «فرصت امروز» در این نشست 14 تفاهم‌نامه در زمینه‌های زیرساخت‌ها، سد، نیروگاه، پتروشیمی، برق، بیمارستان، مهندسی و... میان بخش‌های خصوصی هر دو کشور به امضا رسید. در این نشست رئیس انجمن تجارت بین‌المللی، وزیر امور خارجه، وزیر تجارت و صنعت کره‌جنوبی به‌همراه رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان نیز حضور داشتند. پــارك گـئـون هــی، رئیس‌جمهوری كره جنوبی به همراه هیات 236 نفره از تجار اقتصادی، عصر یكشنبه وارد تهران شد و روز دوشنبه با حسن روحانی همتای ایرانی‌اش دیدار کرد. 19 سند همکاری در این دیدار بین دولت‌ها امضا شد.

ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و كره جنوبی در سال 2013 4میلیارد و 100میلیون دلار بوده كه از این رقم بیش از 300میلیون دلار صادرات ایران به كره‌جنوبی و 3میلیارد و 800میلیون دلار واردات از كره بوده است. بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم‌ها، به 4میلیارد و 285میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره‌جنوبی 4میلیارد و 35میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250میلیون دلار بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PL5IdJCQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه