پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرانسوی ها، راحت طلب اما کارآمد

7 سال پیش ( 1395/5/2 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

یک سازمان تحقیقات اقتصادی، در مطالعه ای نشان  داده است که کارمندان فرانسوی که به صورت تمام وقت کار می کنند، در سال 2015 در مجموع کمتر از دیگر کشور های اروپایی کار کرده اند. اما درباره مشاغل پاره وقت برعکس است، آنها بیشتر از کشور های دیگر کار می کنند.

طبق گزارش یوروست، مرکز آمار اروپا، سال 2015 میلادی 220 میلیون نفر در کشور های اتحادیه اروپا مشغول به کار بودند و از هر 10 نفر آنها هشت نفر به صورت تمام وقت کار می کردند. درواقع، میزان ارائه فرصت های شغلی تمام وقت بیشتر از پاره وقت بوده است.

یوروست در گزارش سالانه خود درباره ساعت کاری کشور های اروپایی به نتایج جالب دیگری نیز دست یافت. به طور متوسط فرانسوی ها سال گذشته 1646 ساعت کار کرده اند. در حقیقت این طور که از آمار و ارقام برمی آید، در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، فرانسوی هایی که به صورت تمام وقت کار می کنند، زمان متوسط کمتری را در محیط کار می گذرانند.

اما کارمندانی که پاره وقت کار می کنند، از متوسط ساعت کاری اروپا بیشتر کار می کنند. همین طور مشابه صنعتگران، کسانی که به شغل آزاد مشغولند و کسانی که مستقل کار می کنند، مدت زمان بیشتری از متوسط ساعت کاری اروپا کار می کنند. در مجموع، تعداد کارمندانی که بیشتر از متوسط ساعت کاری اروپا کار می کنند در فرانسه برابر با 7میلیون و 500 هزار نفر است.

مطابق قوانین کار فرانسه، ساعت کاری تمام وقت 35 ساعت در هفته است و طبیعتا برای مشاغل پاره وقت از این مقدار کمتر است. در حالی که تعداد کارگرانی که پاره وقت کار می کنند در بخش خصوصی و طی 10 سال گذشته، 28درصد افزایش داشته، تعداد کارگران تمام وقت تنها 1.7 رشد داشته  است. در حال حاضر، در فرانسه از هر پنج شاغل، یک نفر به کار پاره وقت مشغول است که بیشتر آنها زن هستند. یکی از دلایل افزایش تعداد کارکنان پاره وقت این است که به شغل های تمام وقت مالیات بیشتری تعلق می گیرد.

همچنین این مطالعه نشان می دهد که فرانسه یکی از پربازده ترین کشور های دنیا از نظر بهره وری ساعتی است. بهره وری و بازدهی کارمندان تمام وقت فرانسه که از متوسط ساعت کاری اروپا کمتر کار می کنند و کشور هایی که ساعت کاری  آنها بالاتر از متوسط ساعت کاری اروپاست، به یک اندازه است. بنابراین معیار رسیدن به بهره وری بالا، میزان ساعت کاری نیست. همان طور که در نمودار می بینیم، بهره وری ساعتی فرانسه از آلمان بیشتر است.

براساس نظرسنجی های شغلی یک مطالعه در فرانسه و آلمان، که نتایج آن را مرکز آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه منتشر کرده است، به طور کلی در سال 2014 فرانسوی ها 1530 ساعت و آلمانی ها 1570 ساعت (2.6درصد بیشتر از فرانسوی ها) کار کرده اند.

مطابق نمودار، در میان کشور های عضو اتحادیه اروپا، کارمندان پاره وقت کشور های رومانی،  یونان و بلغارستان بیشترین ساعت کاری را در میان سایر کشور های اروپا دارند و فرانسه نیز به عنوان کشور بیست وهشتم، کمترین ساعت کاری را دارد. مطالعات، از وجود یک شکاف غیر معمول میان کشور فرانسه و سایر کشور های اروپایی خبر می دهد.

همچنین، شاغلان تمام وقت کشور های یونان، بلژیک و لهستان نیز مدت زمان بیشتری را در محل کار سپری می کنند.

از نظر میزان بهره وری ساعتی، میانگین اروپا 100 ساعت است. در حالی که کشور های لوگزامبورگ، بلژیک و هلند بیشترین میزان بهره وری ساعتی را دارند.

منبع : Rfi
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/APi8mDlx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه