رضا جعفرزاده، مشاور رسانهای رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پس از گذشت بیش از 18 ماه از سانحه هواپیمای آنتونف 140 و صرف هزاران نفر ساعت کار کارشناسی توسط تیم بررسی سانحه، کار بررسی سانحه هواپیمای مذکور به پایان رسیدو نقص فنی نتیجه نهایی سانحه پرواز مسیر تهران- طبس علت اصلی سقوط هواپیما شناخته شد. با توجه به کارایی هواپیما و بررسیهای تخصصی صورت گرفته روی همه احتمالها و نظریهها، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و مؤثر در سانحه بوده و اشکال در این سیستم نهتنها موجب نارسایی در هشدار به موقع به خلبان شده بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای رسیدن به نتایج دقیق و رفع همه احتمالهای مطرح شده و رسیدن به نتایج صحیح ازهمه ظرفیتهای ممکن استفاده کرده و در طول بررسیها از کارشناسان روسی و اوکراینی و شرکت طراح و سازنده موتور هواپیما نیز بهره گرفته است. بررسیها باتوجه به مستندهای موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سیاه) و لاشه هواپیما حاصل و از سه عامل سانحه ساز ماشین (هواپیما)، محیط (وضعیت جوی) و انسان عامل اول یعنی نقص فنی علت اصلی سانحه اعلام شد.
هواپیمای مذکور با 48 سرنشین در مرداد ماه 93 در ساعت 9:22 به وقت محلی در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و دو خلبان و چهار کادر پروازی و 34 مسافر آن جان باختند.