جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس‌جمهوری کرواسی خبر داد

علاقه کرواسی به سرمایه گذاری در حوزه انرژی، غذا و دارو

8 سال پیش ( 1395/2/30 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

کلیندا گرابار گیتاروویچ ظهر روز چهارشنبه در رأس هیاتی 120 نفره به اتاق ایران آمد تا به فعالان اقتصادی دو کشور بگوید که دولتش آماده سرمایه‌گذاری مشترک در ایران است. او تلاش ایران برای حل مذاکرات هسته‌ای و آغاز توسعه اقتصادی ایران را نتیجه به ثمر نشستن این مذاکرات دانست. او گفت: روابط ما هرچند اندک در دوران تحریم‌ها هم ادامه داشت اما امروز فصل جدیدی در روابط میان دو کشور آغاز شده است.

علاقه کرواسی به سرمایه گذاری در حوزه انرژی، غذا و دارو

این مقام ارشد دولت جمهوری دموکراتیک کرواسی گفت: ایران امروز در حال مدرنیزه شدن، توسعه زیرساخت‌های برق و حمل‌و‌نقل است و شرکت‌های ما علاقه دارند با شما همکاری کنند. کلیندا گرابار گیتاروویچ از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دولت ایران و کرواسی در این سفر خبر داد و گفت: ما می‌خواهیم در سطوح مختلف مذاکرات اقتصادی‌مان را ادامه دهیم و رؤسای جمهور دو کشور و کمیسیون‌های مشترک در این زمینه تلاش خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری کرواسی گفت: ما مطمئن هستیم که به هر چالش اقتصادی می‌توانیم پاسخ دهیم. او تشکیل کمیسیون مشترک میان دو کشور را عاملی برای تسریع روابط دو جانبه دانست و با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور گفت: ایران در حوزه غذا توانمند است و ما می‌توانیم در زمینه انرژی، غذا و دارو همکاری‌های خوبی داشته باشیم. کلیندا گرابار گیتارویچ حجم روابط میان دو کشور را ناچیز دانست و خطاب به فعالان اقتصادی دو کشور گفت: من بر روابط پایدار با ایران تاکید می‌کنم و ما نه تنها در ایران که می‌توانیم با همکاری‌های مشترک و تقویت روابط‌مان به خاورمیانه فکر کنیم.

محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران و میزبان این نشست، پیش از هرسخنی به حجم اندک مبادلات تجاری اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: بخش‌خصوصی می‌تواند در افزایش مراودات تجاری نقش مهمی داشته باشد، اما ما موانعی در این زمینه داریم و انتظار داریم خانم رئیس‌جمهوری برای تسهیل امکانات و برداشتن موانع، مسیر افزایش مبادلات میان دو کشور را هموار کند. جلال‌پور روابط میان دو کشور را حتی در زمان تحریم‌ها مثبت عنوان کرد و گفت: بی‌تردید سفر رئیس‌جمهوری کرواسی و هیات بلند پایه همراه وی به تهران برای ادامه همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک از جمله گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی بسیار موثر خواهد بود.

رئیس اتاق ایران گفت: امضای تفاهم‌نامه مشترک اتاق ایران و کرواسی، زمینه‌ساز توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور است. به گفته این مقام ارشد اتاق ایران، فعالان اقتصادی ایران و کرواسی علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اکتشاف و تولید نفت، گاز، پتروشیمی، تولید دارو، لکوموتیوسازی و ساخت کشتی هستند. محسن جلال‌پور گردشگری و صنایع وابسته به آن با همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور را از دیگر علاقه‌مندی‌های دو کشور دانست و آن را زمینه‌ساز گسترش روابط دو کشور خواند.

رئیس پارلمان بخش‌خصوصی ایران توسعه همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی دو کشور برای تبادل هیات‌های تخصصی در زمینه‌های مشترک همکاری، برگزاری سمینارهای روز اقتصاد ایران در کرواسی و روز اقتصاد کرواسی در ایران، شرکت در نمایشگاه‌ها، تبادل هیات‌های تخصصی در زمینه‌های مشترک همـــکاری را از دیگـــر فرصت‌هایی برشمرد که می‌تواند توسعه روابط اقتصادی دو کشور را ایجاد کند.

موقعیت جغرافیایی ایران دیگر موضوعی بود که محسن جلال‌پور آن را پل ارتباطی شرق و غرب و شمال و جنوب دانست و گفت: این موقعیت می‌تواند عامل مهمی برای رشد و توسعه مناسبات تجاری با کرواسی باشد و با توجه به ذخایر غنی معادن در کشورمان تقریبا در تمامی زمینه‌ها امکان همکاری مناسب وجود دارد.

به گزارش «فرصت‌امروز» خانم «کولیندا گرابار کیتاروویچ» رئیس‌جمهوری کرواسی، عصر روز سه شنبه به قصد سفری سه روزه وارد تهران شد. این مقام ارشد دولت کرواسی روز چهارشنبه در همایش تجاری ایران و کرواسی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حاضر شد و شرکت‌های دو طرف دیدارهای جداگانه‌ای با هم داشتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1bxKhkXf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه