جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صدر اعظم سابق آلمان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد آرامش در منطقه خاورمیانه با استفاده از ابزار توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال و تولید در این کشورها از سوی کشورهای پررونق‌تر اقتصادی مانند آلمان تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گرهارد شرودر در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و آلمان از دیرباز بسیار گسترده و صمیمی بود که در سال‌های اخیر فراز و نشیب زیادی هم داشت گفت: یکی از نمایندگی‌های بسیار قدیمی شرکت‌های آلمانی در دیگر کشورهای دنیا، نمایندگی شرکت زیمنس در ایران است که جزو نخستین نمایندگی‌های یک شرکت آلمانی در سایر کشورها محسوب می‌شود.

579586853473573473558335235735357875

وی ادامه داد: منتظریم تحریم‌های ضد ایران هر چه سریع‌تر لغو شود تا همکاری‌های دو کشور گسترش یابد. البته همان‌طور که می‌دانید برخی از شرکت‌های آلمانی مانند کناف و زیمنس در زمان تحریم ایران را ترک نکردند و ماندند. برخی هم رفتند با این حال برلین خواهان همکاری شرکت‌های آلمانی با شرکت‌های ایرانی است، نه تنها به این دلیل که ایران بازار خوبی است، بلکه می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم برای جوانان ایرانی اشتغال‌زایی کرده باشیم.

صدر اعظم سابق آلمان با بیان اینکه کشورش از نظر اقتصادی بسیار قوی است، گفت: اما از لحاظ سیاسی برلین همواره سعی در خویشتن‌داری در خصوص اوضاع جهانی دارد که این خویشتن‌داری به خاطر درسی است که از تاریخ گرفته‌ایم که به نظرم کمی هم زیاد است و باید با توجه به وزن اقتصادی آلمان در حوزه سیاست هم فعال‌تر شویم. وی با اشاره به نقش اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در امضای توافق برجام که در به سرانجام رسیدن آن بسیار موثر بود، افزود: افزایش همکاری‌های اقتصادی به آرامش منطقه کمک می‌کند. شما از ابتکار عمل اشتاین مایر در وین که در‌خصوص سوریه انجام می‌دهد آگاهید، نقش وی در این زمینه همانند نقشی است که او در نهایی شدن توافق برجام داشت. 

شرودر با اشاره به گفت‌وگوهایش با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر خاطرنشان کرد: از این صحبت‌ها متوجه شدم ایران به دنبال ایجاد آرامش در منطقه است. برلین نیز به دنبال آرامش در منطقه و برقراری رابطه تنگاتنگ سیاسی با ایران است. 

وی برقراری نشست‌های کمیسیون‌های اقتصادی مشترک دو کشور را از دو ماه آینده یادآور شد و ادامه داد: درباره دو پروژه مهمی که وزیر راه و شهرسازی ایران متذکر شدند (برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد و نوسازی ناوگان هوانوردی) باید بگویم اولا شرکت زیمنس بسیار علاقه‌مند به اجرای این پروژه است و ثانیا در زمینه خرید هواپیما نیز با وزیر مربوط در آلمان گفت‌وگو  خواهم کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Io3acQrE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه