مردم همواره به دنبال کسب اطلاع از جدیدترین محصولات و اتفاقات هستند. درحالیکه ممکن است ما از برندی که سالهایسال از آن استفاده کردهایم راضی و خشنود باشیم، اما همیشه برای تجربه محصولات جدید و تازه وسوسه میشویم چراکه عموما کالاهای جدیدتر جالب و جذاب به نظر میرسند. اما چنانچه شما از تنوع و کیفیت محصولاتتان راضی بوده و قصد تغییر آنها را نداشته باشید چطور؟
ایده
STEAMCREAM یک برند بریتانیایی– ژاپنی است که تنها یک محصول تولید میکند. این شرکت به تولید کِرِمهای دست و صورت و پا اشتغال داشته و به تمامی اصول اخلاقی در فرآیند تولید این محصول پایبند است: گیاهی، طبیعی و بستهبندی یک لایه از جمله ویژگیهای این کالا بهشمار میرود. عرضه این محصول در یک بستهبندی ساده و با استفاده از محفظه آلومینیومی قابل بازیافت آغاز شد و سپس طرحهای مختلف، متنوع و متعددی به آن اضافه شد.
این محصول در انگلستان با همان بستهبندی اورجینال خود به بازار عرضه شده است، همچنین یک طرح دیگر از آن به نام آزادی و نظم که از طرح پرچم بریتانیا روی خود سود میبرد نیز در بازار وجود دارد. سایر طرحهای مورد استفاده این شرکت در بستهبندی کالای خود تنها به مدت محدودی در بازار وجود داشته و هنگامی که تماما به فروش برسند دیگر طرح مشابه آن به بازار عرضه نخواهد شد. طرحهای مختلف کِرِم تولیدی شرکت STEAMCREAM همگی با یک قیمت به فروش میرسد جز یکی از محصولات این شرکت که 10برابر بیش از حد معمول به فروش رسیده است.
هنگامی که از کِرِم به طور کامل استفاده کردید، میتوانید از بستهبندی آن جهت نگهداری گیرههای کاغذی استفاده کنید. بعضی وبلاگها و سایتهایی که در زمینه زیبایی فعالیت میکنند معتقدند از بستهبندی محصول شرکت STEAMCREAM میتوان برای ذخیره کردن چیزهای کوچک استفاده کرد. از آنجایی که این روزها چندوجهی بودن محصولات بهترین و خلاقانهترین راه ممکن در جهت حفاظت از محیطزیست بهشمار میرود، شرکت STEAMCREAM امروزه به بخشی از یک جنبش زیستمحیطی بدل شده است. نکته حائز اهمیت در مورد این برند آن است که شرکت STEAMCREAM با حفظ علاقه و اشتیاق خود برای تولید محصولی باکیفیت و متنوع در بستهبندیهای جذاب توانسته مشتریان خود را حفظ کند.
به یاد داشته باشید که این رویکرد تنها زمانی جواب میدهد که طراحی بستهبندی محصولات جذاب و باکیفیت باشد. بستهبندی کِرِمهای شرکت STEAMCREAM به ذائقه ژاپنیها بسیار نزدیک به نظر میرسد، اگرچه استفاده از صورت مرغابی، سگ و گراز ارتباطی با کالایی که این شرکت تولید میکند ندارد اما به دلیل جذابیت آنها از این تصاویر در بستهبندیهای این شرکت استفاده میشود. این شرکت همچنین یک کارزار تبلیغاتی در میان مشتریان خود به راه انداخته که در آن مشتریان میتوانند بستهبندی مورد نظر خود را طراحی کرده و برای STEAMCREAM ارسال کنند. چنین ایده و روشی تنها زمانی مفید فایده خواهد بود که کالای مورد نظر از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. اگرچه بستهبندی جذاب میتواند مشتریانی به خود جذب کند اما فراموش نکنید که مردم همچنان خواهان کیفیت مناسب برای چیزی هستند که درون بستهبندی وجود دارد.
آنچه باید در عمل انجام دهید
* از طراحان مختلف درخواست کنید تا بستهبندی محصولات شما را مجددا طراحی کنند.
* میتوانید با راهاندازی مسابقات طراحی به حجم قابل توجهی از طرحهای مناسب و جالب دسترسی داشته باشید.
* با هربار استفاده از طرحی جدید برای بستهبندی محصولات خود، میتوانید از رسانههای تخصصی نظیر وبلاگها و وبسایتها در حوزه فعالیتتان جهت معرفی کالای مورد نظر خود استفاده کنید.