پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خواب براى آدم هاى پرمشغله موفق مثل گنج است، كم به سراغ مى آید و ارزشمند است. بنابراین وقتى پاى خوابیدن به میان مى آید آنها نهایت تلاش خود را می كنند تا اجازه ندهند بى خوابى، فشار كار یا فعالیت شبانه دیگرى سر راهش قرار بگیرد. حتى اگر مجبور شوند براى خودشان برنامه هاى عجیب و غریب شبانه معین كنند یا حتى در طول روز چرت بزنند.

اما براى خیلى ها مثل رئیس جمهور منتخب آمریكا دونالد ترامپ خواب اصلا در اولویت قرار ندارد و چند ساعتش در طول شبانه روز كافى است.

نگاهى به عادات عجیب وغریب خواب تعدادى از موفق ترین هاى دنیا می اندازیم:

دونالد ترامپ هر شب 3 تا 4 ساعت می خوابد

در شب هاى عادى ترامپ بین 3 تا 4 ساعت می خوابد اما بعضى شب ها فقط 90 دقیقه می خوابد. نخستین كارى كه بعد از بیدار شدن، حوالى 6 تا6:30 صبح انجام می  دهد، تمام روزنامه هایى را كه درباره اش نوشته اند، می خواند.

این را مایكل دى آنتونیو، نویسنده كتاب «دونالد ترامپ در جست وجوى موفقیت» می گوید و اضافه می كند كه این كار را هم براى اینكه از اخبار مطلع باشد و هم براى بالا بردن اعتماد به نفسش انجام می دهد. بعضى وقت ها حتى مقاله ها را نمى خواند فقط رد اسم خودش را می زند.

دى آنتونیو معتقد است عادات عجیب و غریب صبحگاهى ترامپ روزش را می سازد و او را تا پایان روز سرحال نگه می دارد.

وینستون چرچیل هر روز دو ساعت چرت می زد

آقاى نخست وزیر شب زنده دار بود و شب ها هم كار می كرد. فقط هر روز ساعت 5 بعد ازظهر چرتى دوساعته می زد.

لئوناردو داوینچى هر 4 ساعت یك بار 20 دقیقه چرت می زد

عادات خواب داوینچى براساس یك برنامه خواب چند مرحله اى به نام اوبرمن اسلیپ (كه با عنوان خواب داوینچى شناخته می شود) تنظیم شده بود. این چرخه غیرمتعارف خواب به این هنرمند، مخترع و دانشمند ساعات بیدار بیشترى را در طول روز می داد، اما كار كردن روى پروژه هاى طولانى مدت را برایش سخت می كرد.

مارتا استوارت هر شب 4 ساعت می خوابد

از میزان موفقیت این آشپز و چهره معروف تلویزیونى آمریكا مشخص است كه زیاد كار می كند و كم می خوابد. او یك برنامه تلویزیونى آشپزى به نام خودش دارد كه به خاطرش هر روز ساعت 6:30 زودتر از سایر عوامل برنامه در محل كارش حاضر می شود. شب ها هم دیر می خوابد چون تمام برنامه هاى تلویزیونى آخرشب را تماشا می كند. خودش می گوید با این شیوه زندگى خیلى خسته می شود اما در این مقطع از زندگى خواب برایش اولویت ندارد.

چارلز دیكنز رو به شمال می خوابید تا خلاقیتش بیشتر شود

دیكنز كه می گویند از بى خوابى رنج می برد، همیشه یك قطب نما با خودش داشت كه مطمئن شود موقع نوشتن و خوابیدن رو به شمال باشد. این نویسنده اعتقاد داشت این كار میزان خلاقیتش را بالاتر می برد.

نیكولا تسلا مخترع هرگز بیشتر از 2 ساعت در روز نمى خوابید

او هم مثل داوینچى خواب چند مرحله اى داشت و مدعى بود هرگز بیشتر از دو ساعت در طول روز نمى خوابید. می گویند یك بار 84 ساعت در آزمایشگاهش كار كرد بدون اینكه استراحت كند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UG9fJ0j2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه