پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
ادامه رایزنی‌های وزیر خارجه ایران در اروپا

ظریف: هیچ کس نمی‌تواند توافق هسته ای را پاره یا مذاکره را تکرار کند

8 سال پیش ( 1395/4/3 )
 

وزیر خارجه کشورمان گفت: خرید هواپیما از آمریکا بی‌شک تنگناهای خرید از ایرباس را رفع می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در جلسه کیمسیون امور خارجه و دفاع سنای فرانسه گفت: سرعت برداشته شدن تحریم‌ها به دلیل فضای روانی موجود، خیلی کند بوده است.

ظریف هیچ کس نمی‌تواند توافق هسته ای را پاره یا مذاکره را تکرار کند

او با بیان اینکه اجرای توافق هسته‌ای به لحاظ مقررات و قوانین هیچ مانع و مشکلی ندارد، افزود: گروه‌هایی در آمریکا تلاش می‌کردند تا توافق هسته‌ای شکل نگیرد، اتفاقا در فرانسه هم‌چنین تلاشی صورت گرفت اما امروز همه ما یک توافق داریم که به تایید همه طرف‌ها، آژانس و سازمان ملل رسیده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها و بانک‌های فرانسوی نباید از شعارهای انتخاباتی یکی از کاندیداها در آمریکا نگران باشند، زیرا هیچ کس نمی‌تواند توافق را پاره یا مذاکره را تکرار کند.

ظریف افزود: ایران هم 118 هواپیمای ایرباس و هم 100هواپیمای بویینگ را می‌تواند بخرد و بدون شک خرید هواپیما از آمریکا، تنگناهای خرید از ایرباس را حتما رفع می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاریس گفت: برای اجرای قراردادهای میان ایران و فرانسه هنوز مشکلات بانکی وجود دارد که باید حل شود.

ظریف در جلسه استماع کمیسیون امور خارجه و دفاع سنای فرانسه با بیان اینکه ایران و فرانسه در سفر روحانی به پاریس توافق‌های بسیار مهمی را امضا کردند، گفت: روابط ایران و فرانسه می‌تواند به‌عنوان مدل و نمونه‌ای پس از توافق هسته‌ای باشد.

او با اشاره به تحولات و بحران در منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: جنایات واقع شده در پاریس نشان داد که هیچ مشکلی محدود به محل یا منطقه‌ای خاص نیست بلکه از منطقه‌ای به منطقه دیگر گسترش می‌یابد و اگر برای آن راه‌حل جهانی پیدا نکنیم، با راه‌حل‌های محلی نمی‌توان با آن مبارزه کرد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: بحران خاورمیانه راه‌حل نظامی ندارد. ایران که خود قربانی تروریسم است، آماده همه گونه همکاری در این زمینه است.

وزیر امور خارجه ایران روابط پارلمانی ایران و فرانسه را تقویت‌کننده شناخت مردم این دو کشور از یکدیگر دانست و گفت: در همین راستا هفته آینده تهران میزبان رئیس مجلس ملی فرانسه خواهد بود.

زمینه‌های خوب همکاری در حوزه گردشگری

ظریف در پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون گفت: همکاری‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی با فرانسه داریم و گفت‌وگوهای بسیار خوبی را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران کشور بسیار مستعدی برای پذیرش گردشگران خارجی است، افزود: احترام به قوانین داخلی ایران به تبادل فرهنگی کمک می‌کند و تاکنون کسی را نداشتیم که مشکلی داشته باشد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند با یک دید باز به ایران می‌آیند و آمادگی این را دارند که به قوانین ما احترام بگذارند.

ظریف خطاب به اعضای کمیسیون سیاست خارجه، دفاعی و نیروهای مسلح فرانسه گفت: شما هم که به ایران آمدید به قوانین ما احترام گذاشتید، ما از این نظر از شما بسیار متشکریم.

ظریف اضافه کرد: امکان زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه توریسم وجود دارد. احساس می‌کنم ایران و فرانسه در این زمینه به خوبی می‌توانند با هم کار کنند چون صنعت توریسم در ایران نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و فرانسه در حوزه تخصصی توریسم و سرمایه‌گذاری امکانات لازم را دارد.

وی همچنین به توسعه روابط پارلمانی اشاره کرد و گفت: در مورد زمینه‌های همکاری پارلمانی هم پارلمان دوستی تشکیل خواهد شد و در چند هفته آینده و با حضور رئیس‌ مجلس ملی فرانسه در تهران این گروه تشکیل خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی نیز گفت: در مورد همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور ما سابقه بسیار خوب و زمینه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

ظریف اظهار داشت: در ایران نیروی انسانی بسیار نخبه و توانایی داریم. پنجمین کشور در دنیا از نظر تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم و در حوزه بابیو و نانوتکنولوژی بین ۱۰کشور اول دنیا قرار داریم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xhVsEFMZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه