پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید برنج در استان‌های شمالی، یکی از مواردی است که مسئولان دولتی نیز بر آن تاکید می‌کنند. اما این اراضی نیاز به نوسازی و یکپارچه‌سازی دارند و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند به بهبود تولید و کیفیت محصول نهایی منجر شود. بر این اساس، مجری طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی شالیزارهای استان‌های شمالی کشور با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی در تولید محصول برنج است، گفته: این پروژه از سال 69 به‌صورت پایلوت در آبندان‌سر شهرستان ساری در سطح 70 هکتار آغاز و از ردیف ملی برخوردار شد. این پروژه حدود 24 سالی است که در سطح کشور انجام می‌شود و تاکنون در 110 هزار هکتار از شالیزارهای استان‌های شمالی مازندران و گیلان انجام شده است.

مجری طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه‌سازی شالیزارهای استان‌های شمالی کشور به ایسنا اظهار کرده: بعد از 24 سال از اجرای این طرح و با توجه به سطح زیر کشت 500 هزار هکتاری برنج در استان‌های شمالی، تجهیز و نوسازی 110 هزار هکتار آمار پایینی است.

این مقام مسئول علت کاهش انجام تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را بعد از گذشت بالغ بر 20 سال، محدودیت‌های اعتباری و مسائل اجتماعی عنوان کرده و افزوده: برای رفع محدودیت‌های اعتباری اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، از محل اعتبارات خارجی -استفاده از فایناس کشور چین- برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. این پروژه قرار است در سطح 105 هزار هکتار در پروسه چهار ساله در استان‌های شمالی مازندران، گیلان و گلستان انجام شود. بنابراین قرارداد تجاری با شرکت و پیمانکار چینی منعقد شده است و با برقراری خط اعتباری چین، عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

شاید فکر کنید که چینی‌ها گوی سبقت را از سرمایه‌گذاران داخلی ربوده‌اند و دیگر فرصتی برای سرمایه‌گذاران داخلی نیست اما اگر به متن خبر دقت کرده باشید، 500هزارهکتار از اراضی شمال، تحت کشت برنج قرار گرفته و تاکنون 110هزار هکتار نوسازی شده و قرار است 105هزارهکتار دیگر به آن اضافه شود. بنابراین جمعا 215هزارهکتار در اجرای این پروژه سهم دارند. مطمئنا زمین‌های بسیاری وجود دارد که به نوسازی و تجهیز نیاز وافر داشته و همت شما سرمایه‌گذاران را می‌طلبد. گذشته از کمک دولت در این خصوص، می‌توانید در بهره‌برداری از محصول نیز با کشاورز به توافق برسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8kAwqUgE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه