یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نفت در بازدید از پالایشگاه شهید تندگویان تهران:

طرح‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها امنیت بازار سرمایه را تضمین می‌کند

9 سال پیش ( 1393/7/26 )
 

با اجرای طرح‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها سه اصل امنیت عرضه انرژی، محیط‌زیست و امنیت بازار سرمایه رعایت می‌شود. به گزارش شانا، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در بازدید از پالایشگاه شهید تندگویان تهران گفت: شرکت ملی پالایش و پخش به‌عنوان نماینده دولت در بخش انرژی به هر سه مبحث امنیت انرژی، محیط‌زیست و بازار سرمایه توجه دارد.

عباس کاظمی تاکید کرد: در‌صورتی‌که سهامداران بخواهند سرمایه آنها پایدار باقی بماند، باید طرح‌های کیفی‌سازی را در اولویت قرار دهند. وی با بیان اینکه مطالبات دولت و مردم نیز از پالایشگاه‌ها علاوه بر عرضه انرژی توجه به مسائل زیست‌محیطی است، افزود: طرح‌های کیفی‌سازی یک اقدام لوکس به‌شمار نمی‌آید و الزام است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش ایران ادامه داد: به‌طور کلی حاشیه سود پالایشگاه‌ها در همه جای جهان خیلی بالا نیست و کار پالایشگاه‌داری علاوه بر تخصص، ایثارگری نیز می‌خواهد.

کاظمی با بیان اینکه در مبحث اصل ٤٤، مقام معظم رهبری فرموده‌اند که سرمایه‌گذاران خصوصی باید اقدام‌های توسعه‌ای را انجام دهند، تصریح کرد: زمانی‌که خصوصی‌سازی در پالایشگاه‌ها انجام شد هیچ‌گونه مزایده‌ای صورت نگرفت و بیشتر سهام پای رفع دیون و عدالت واگذار شد؛ این در حالی بود که ما به‌عنوان نمونه هیچ‌گونه بدهی به صندوق شستا یا خدمات کشوری نداشتیم.

وی افزود: به هر شکل، خصوصی‌سازی‌ها انجام شده است و هم‌اکنون سهامداران باید برای حفظ حاشیه سود و پایداری سرمایه خودشان هم که شده طرح‌های کیفی‌سازی را انجام دهند. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: با راه‌اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و ورود محصولات یورو ٤ و ٥ آن به کشور، محصولات بی‌کیفیت پالایشگاه‌ها در داخل کشور، خریداری نخواهد داشت. کاظمی اظهار کرد: مردم از ما مطالبات زیست‌محیطی دارند و ما موظفیم برای انجام این مطالبات محصولات سوختی باکیفیت در کشور توزیع کنیم. وی به سفر اخیر بیژن زنگنه، وزیر نفت به شهر مقدس مشهد اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مردم مشهد از وزیر نفت توزیع بنزین یورو٤ در این شهر بود که نشان‌دهنده این است که توزیع بنزین یورو٤ در تهران و بعضی شهرها اثر مثبت داشته است و مردم دیگر شهرها نیز خواستار توزیع این محصول باکیفیت هستند.

توزیع بنزین پالایشگاه شهید تندگویان در تهران در صورت ارتقا به یورو٤

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پالایشگاه شهید تندگویان تهران با ٥٠ سال سابقه یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت کشور به‌شمار می‌رود، گفت: این شرکت که نخستین پالایشگاه پس از ملی شدن صنعت نفت است، سال‌های زیادی در امنیت عرضه انرژی به پایتخت و شمال کشور سهم بسزایی داشته است. وی افزود: این پالایشگاه توانست در بحث فلرها اقدام مفیدی انجام دهد و هم‌اکنون همه فلرهای پالایشگاه خاموش هستند؛ همچنین این شرکت توانست مشکل پساب را حل و بخشی از آب پالایشگاه را از بازیافت تامین کند. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرد: درصورتی‌که پالایشگاه شهید تندگویان تهران بتواند طرح‌های کیفی‌سازی را هرچه سریع‌تر به نتیجه برساند، می‌تواند به‌عنوان یک پالایشگاه موفق و پایدار در کشور فعالیت داشته باشد. کاظمی با بیان اینکه هم‌اکنون بنزین این پالایشگاه به خارج از شهر تهران ارسال می‌شود، گفت: در‌صورتی‌که بنزین تولیدی آن به‌طور کامل به استاندارد یورو٤ ارتقا یابد، برای پالایشگاه مفید خواهد بود و سبب از میان رفتن هزینه ارسال بنزین پالایشگاه اراک به تهران می‌شود. وی همچنین پیشنهاد داد: این شرکت برای تامین آب خود به فاضلاب تهران متصل شود تا در آینده مشکل کمبود آب نداشته باشد. کاظمی تاکید کرد: همچنین برای افزایش سود شرکت بهتر است طرح‌های کاهش مازوت از محصولات هرچه سریع‌تر در برنامه‌های این پالایشگاه قرار گیرد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wgQZtJcC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه