نگاه طراحان و گرافیستهای بزرگ به خطوط و رنگها با نگاه ما تفاوت بسیاری داشته و اغلب اوقات ما نمیتوانیم مانند آنها ببینیم و تصور کنیم. آنها میتوانند با استفاده از نوع نگاهشان به مسائل و موضوعات مختلف، رویکرد جدیدی را ایجاد کنند که برای سایر افراد قابل درک باشد اما بدل کردن آن به یک علامت تجاری بسیار دشوار است. در صنعت مُد و دیگر صنایع که طراحی در آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، یک طرح متفاوت حتی اگر نتواند به یک موفقیت تجاری عمده بدل شود، میتواند دلیل اصلی تفاوت یک برند با دیگر برندها باشد.
ایده
اورلا کایلی طراحی است که استفاده از طرحهای هندسی، گل و برگ در ترکیبی کوچک از رنگهای ساده از جمله عناصر اصلی کارهای او محسوب شده و حتی بدون قرار گرفتن لوگو در میان این طرحها میتوان گفت که این طرحها منحصر به او است. پس از طراحی برای شرکتها و برندهای مختلف، سرانجام خانم کایلی و همسرش، تجارت خود را به صورت مستقل راهاندازی کرده و با استفاده از طرحهای وی، برندی غریزی تأسیس کردند.
یکی از دوستان من با استفاده از باقیمانده مواد، کیفهای مورد نیاز خود را به صورت دستی میسازد، این کیفها با برخورداری از طراحی هندسی، از پارچههای ضد آب ساخته شده و برای استفاده روزانه مناسب هستند. او پس از مدتی کیفهایی را که ساخته بود به کیف خرید تبدیل کرد و زمانیکه مردم از وی میپرسیدند آیا این کیف با الهام از طرحهای اورلا کایلی ساخته شده است؟ بسیار آزرده خاطر میشد.
طرحهای روشن و ساده اورلا کایلی در نهایت به محصولات با کیفیتی تبدیل میشود و قیمت آن بالاترین میزان ممکن در میان محصولات متوسط بازار است. این موضوع سبب شده است تا خانم کارلی در کمتر از 20 سال یکی از موفقترین برندهای بینالمللی را تأسیس کند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• یک طرح عالی میتواند زمینه موفقیت یک برند را ایجاد کند. چنانچه طرحهای تان خستهکننده شده، بهتر است از یک طراح برای همکاری دعوت کنید.
• به دانشکده هنر بروید و با شرکت در نمایشگاه سال پایانی، استعدادهای جوان در حوزه طراحی را شناسایی کنید.
• طرحهای خود را در پوشش قانون دهید و از آنها محافظت کنید. اما به یاد داشته باشید کپی شدن طرحهای شما به معنای پیشرو بودنتان است. به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهید و برندی موفق و پیشرو تأسیس کنید.