با سازماندهی گزارش کسبوکار خود و اشتراکگذاری آنچه شما را در میان رقبایتان منحصر به فرد و بینظیر میکند، به تدریج یک پیام تبلیغاتی فراگیر تولید میکنید که به راحتی قابل رقابت نیست.
من حتی بدون آنکه به این موضوع پی ببرم، این کار را در مورد یکی از نخستین کتابهای الکترونیکی خود انجام دادم. آن کتاب، در مورد داستان موفقیت من در استفاده از سایت eBay به روشی خلاقانه بود. این موفقیت 01سال پیش، زمانی که سایت eBay تازه داشت فراگیر میشد، بهدست آمد.
در آن زمان صدها کتاب الکترونیکی با موضوع استفاده از سایت eBay و فروش در این سایت وجود داشت. اگر کمی در مورد تعداد دیگر کتابهای موجود درباره این موضوع تحقیق کرده بودم، ممکن بود ناامید شوم و قانع میشدم که نباید در این حوزه کاری پرجمعیت بمانم، اما آنقدر سرسخت هستم که این راه را ادامه دهم.
خوشبختانه من گزارش کتاب خود را براساس موفقیت شخصیام در سایت eBay نوشتهام. به عبارت دیگر، این کتاب بهطور دقیق چگونگی عملکرد من را به خوانندگان نشان میدهد. با وجود اینکه من تنها فردی نبودم که این امور را با این روش انجام میداد، اما تنها کسی بودم که با تمایل فراوان این اطلاعات را به روشی خلاقانه با دیگران به اشتراک میگذاشتم.
کتاب من به دلیل علاقه فراوانم نسبت به آشکار کردن حقایق و اسرار مربوط به کسبوکارم، به راحتی از سایر کتب با موضوع مشابه متمایز شد؛ کتابهایی که اکثر آنها همانند فهرست راهنمای سایت eBay سرگرمکننده بودند.
من تا به امروز اطمینان کامل دارم که همواره پرفروشترین کتابها را درخصوص موفقیت در سایت eBay در اختیار داشتهام. من موفقیت خود را مبتنیبر این واقعیت میدانم که به جای اینکه یک راهنما برای سایت بنویسم، علاقه داشتم تا داستان موفقیت خود را در این سایت شرح دهم.
به نظر من برای اینکه بتوانید از گزارش خود در برنامه ویژه فروش استفاده کنید، باید مشتریان خود را به نحوی در گزارش خود بگنجانید. کاری کنید تا مشتریان احساس کنند گزارش شما بدون افزودن آنها کامل نخواهد شد.
بهعنوان مثال، کتاب من به هر یک از خوانندگان قول داد تا به آنها نشان دهد چگونه میتوانند بیاموزند تا همانند من نگرشی خلاقانه نسبت به سایت eBay داشته باشند و از آن بهره ببرند. ما همچنین با خوانندگان خود شریک خواهیم شد و ایدههای خلاقانه را به اشتراک خواهیم گذاشت که برای همگی ما سودمند خواهد بود.
این دقیقا همان چیزی است که نخستین وبسایت عضویتی من داشت؛ هزاران نفر که کتاب من را خوانده بودند و عاشق آن بودند. گزارش فعالیت من همچنان نوشته میشود و مشتریان ارجمند من نیز در آن حضور دارند.
به نظر من کارکرد این گزارش بسیار عالی بود، چرا که از این طریق در حوزه کاری خود یک گروه فعال تشکیل دادم.