پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مطالعات در آمریکا نشان داد

صنعت چاپ در اختیار زنان و سفید پوستان است

8 سال پیش ( 1395/2/15 )
 

بررسی بازار کار در 34 ناشر کتاب و هشت نشریه در آمریکا نشان می‌دهد که 79درصد کارمندان این بخش سفیدپوست و 78درصد از آنها زن هستند. Lee & Low Books یک انتشارات چندفرهنگی در حوزه کودکان است که این بررسی را با هدف ایجاد پایه‌ای برای سنجش تنوع کارکنان حوزه نشر انجام داد.

براساس این تحقیق 79درصد کارکنان این بخش سفیدپوست هستند. از میان 21درصد باقی‌مانده 7/2درصد آسیایی، بومیان هاوایی و اهل جزایر اقیانوس آرام، 5/5درصد اسپانیایی‌، آمریکای لاتین و مکزیکی و 3/5درصد آمریکایی/آفریقایی‌های سیاه‌پوست هستند.

جیسون لا، نویسنده و ناشر دراین‌باره می‌نویسند: «آیا نبود تنوع در کتاب‌ها با نبود تنوع در کارمندان ارتباط دارد؟ این‌درصد‌ها هرچند کامل و دقیق نیست اما متناسب با نگاهی‌است که امروز در اکثریت کتاب‌ها وجود دارد و این نگاه اغلب طرفدار سفیدها است. فرهنگ‌سازی در اینجا مناسب به‌نظر می‌رسد.»

اما در بحث جنسیت تحقیقات Lee & Low نشان داد که 78درصد کل کارکنان بخش نشر، چه در بخش اجرایی و چه مدیریتی زنان هستند اما مشخص شد که 40درصد از پاسخ‌دهندگان مرد بودند.

طبق اعلام این ناشر بخش عمده‌ای از کتاب‌های منتشرشده با قلم نویسندگان سفیدپوست نوشته می‌شوند و درباره شخصیت‌های سفیدپوست هستند. آمارهای «تعاونی کتاب کودک» در آمریکا نشان می‌دهد که از 3500 کتاب منتشر شده در سال 2014 در این کشور تنها 84 کتاب را سیاه‌پوستان نوشتند و 180 کتاب درباره شخصیت‌های سیاه‌پوست بود.

لو می‌نویسد: «بخش بزرگی از کارکنان پشت‌صحنه شامل ناشران، کارمندان و منتقدان ادبی سفیدپوست هستند. برای دهه‌ها این توافق وجود داشت که در صنعت نشر باید تنوع بیشتری در تمام سطوح دنیای کتاب وجود داشته باشد، اما حتی با افزایش آگاهی نیز این مشکل هرگز حل نشد. آیا این مشکل بیش‌ازحد بزرگ است؟»

او در ادامه می‌نویسند: «پاسخ این است که ما هیچ خط‌کشی برای تعیین میزان اهمیت این موضوع نداریم. درحالی‌که حالا داده‌هایی درباره تنوع کتاب‌های منتشرشده وجود دارد، هنوز هم حتی اندک داده‌ای درباره تنوع در کارکنان و منتقدان ادبی در صنعت نشر وجود ندارد. مثل هر کسب‌وکار دیگری، وقتی مشکلی وجود دارد اول باید این مشکل فهمیده شود و بعد به‌دنبال راه‌حل برای آن بود.»

انتشارات Lee & Low امیدوار است که اعداد پایه این تحقیق به ناشران کمک کند تا راهی برای ترکیب کارکنان این بخش بیابند و در بررسی دیگری به این پرسش مهم که چه باید کرد، پاسخ داده شود. در کل، نتایح این تحقیق برای 1524 منتقد ادبی و 11 هزار و 713 کارمند انتشاراتی با نرخ پاسخگویی 25/8درصد فرستاده شده است.

لو می‌نویسد: «نبود تنوع فقط معضل صنعت نشر نیست. همه رسانه‌ها از جمله، سینما، تلویزیون و تئاتر نیز با چنین وضعیتی روبه‌رو هستند. این نشان می‌دهد که جامعه آمریکا به‌طورکلی با مسئله تنوع در نیروی کار مشکل دارد. آمریکایی‌ها معتقدند اکنون در برهه زمانی مهمی قرار دارند. آنها باید به این پرسش پاسخ دهند که کشورشان در چه صورت وضعیت بهتری خواهد داشت؛ در صورتی که هر دسته جدا از دسته دیگر باشد یا همه با هم در کنار هم زندگی کنند.»

او در ادامه می‌نویسد: «این کار آسان نیست. دانستن اینکه ما در کجا هستیم و برداشتن قدم اول تازه ابتدای راه است اما تنها اقدامات ما می‌تواند همه چیز را تغییر دهد و به سمت بهتر شدن ببرد.»

در بریتانیا نیز یک گزارش با همین مضمون منتشر شد که نشان می‌داد ناشران حدود 8درصد نیروی کارشان را سیاه‌پوست، آسیایی‌ و اقلیت‌ قومی معرفی کردند اما هیچ اطلاعات دیگری به جز خوداظهاری نمی‌شد از آنها به‌دست آورد. نویسنده این گزارش می‌گوید هیچ نظارت دقیقی در این مناطق وجود ندارد و از نظر او بازار کتاب ثابت کرده که نیاز به تغییرات دارد.

Creative Access یک موسسه خیریه است که برای جوانان اقلیت‌های قومی فرصت شغلی فراهم می‌کند.رئیس این موسسه به سرشماری سال 2011 بریتانیا که مشخص کرد 40درصد لندنی‌ها سفیدپوست نیستند و سرشماری اشتغال که مشخص کرد ارائه فرصت شغلی برای سیاه‌پوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی در صنایع نوآور 5/4درصد نسبت به کل نیروی کار کاهش داشته است، اشاره می‌کند. سرشماری اشتغال در سال 2012 انجام و سال 2013 منتشر شد.

او می‌گوید: «نسبت سیاه‌پوستان، آسیایی‌ها و اقلیت‌های قومی که در صنعت نشر انگلستان کار می‌کنند به احتمال بسیار پایین‌تر از چیزی است که تحقیقات نشان می‌دهد اما ناشران تلاش می‌کنند به این موضوع توجه کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bdShn5DU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه