دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز سخت‌ترین دوران خود را طی می‌کنند و قوه‌قضاییه زنگ انحلال سه موسسه دیگر را نیز به صدا در آورده است که در واکنشی معکوس، برخی منتقدان این موسسات رویکرد دوگانه‌ای در پیش گرفته و به‌گونه‌ای حمایت از آنها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، این روزها کمتر محفلی است که در آن مسائل پولی و بانکی مطرح شود اما موسسات غیر‌مجاز اعتباری در آن جایی نداشته باشند و حاضران حداقل برای همراهی یکدیگر هم که شده آنها را مخرب بازار پولی عنوان نکنند و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بانک مرکزی و قوه قضاییه را به باد انتقاد نگیرند. هرچند حداقل در یک سال گذشته برخورد با موسسات غیر‌مجاز جدی‌تر و به نظم کشی آنها از روند مناسب‌تری نسبت به قبل برخوردار شده اما بازهم نظارت بانک مرکزی می‌توانست قوی‌تر و رسیدگی‌های دستگاه قضایی و انتظامی هم سریع‌تر و مقتدرانه‌تر باشد.

با این وجود در طرف دیگر برخورد با موسسات غیر‌مجاز همان منتقدان و گله‌مندان از فعالیت مخرب این مراکز قرار دارند که گویا برخی از آنها هرگاه به نفع شان باشد به غیر‌مجازها رجوع می‌کنند و حتی حامی آنها می‌شوند و به نظر می‌رسد تکلیف‌شان با خودشان روشن نیست که آیا با حیات این موسسات موافقند یا مخالف؟ مردمی که با وجود تمامی هشدارها نسبت به خطرات سپرده‌گذاری در این موسسات و درخواست خودشان برای حذف آنها بازهم برای دریافت سود بیشتر به سمت آنها رفته و بدون توجه به عواقب این سرمایه‌گذاری سرانجامی مانند سپرده‌گذاران موسسه میزان که اخیرا در نتیجه تخلفات عمده منحل شد پیدا می‌کنند.

اخیرا رسانه ملی که به حق در طول سال گذشته بارها مقامات ارشد بانک مرکزی و حتی مقامات قضایی را فراخوانده و در مورد عملکرد موسسات غیرمجاز و چرایی وجودشان از آنها خواستار پاسخگویی شده است در یکی از برنامه‌های پرمخاطب خود در ساعت پیش از افطار از اسپانسری استفاده می‌کند که زیرمجموعه یکی از موسسات مالی غیر‌مجاز است. گرچه در تیتراژ این برنامه نام این موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز مستقیما ذکر نمی‌شود و از نام یک باشگاه فرهنگی و ورزشی به‌عنوان حامی برنامه استفاده می‌شود، ولی به هر حال واضح است که هدف اصلی، دیده شدن نام این موسسه است؛ خواه در قالب باشگاه ورزشی یا به طرق دیگر.

اخیرا برخی نمایندگان مجلس نسبت به آنچه حمایت مالی یک موسسه غیر‌مجاز از ویژه برنامه تلویزیونی ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود، انتقاد و این سوال را مطرح کردند که ترویج مسائل فرهنگی و دینی با حمایت یک موسسه غیر‌مجاز چطور امکان‌پذیر است؟ نمایندگان همچنین با طرح این سوال که مگر موسسه دیگری برای حمایت مالی وجود ندارد؟ خواستار بررسی این موضوع توسط مسئولان و برخورد با این مسئله شدند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند از رسانه‌ای که خود منتقد ساختار نظارتی بانک مرکزی بوده و خواستار اصلاحات اساسی در نظام پولی و بانکی کشور است انتظار می‌رود به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی کشور ضمن تولید برنامه‌های آموزشی با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد تبعات فعالیت موسسات غیرمجاز و آسیب‌های آنها به ساختار اقتصادی کشور، مالباختگان و فریب‌خوردگان موسسات مالی غیرمجاز را برای یک بار هم که شده به‌عنوان سوژه انتخاب کرده و جامعه را نسبت به خطرات و تخریب‌های موسساتی که هیچ قیدی به هیچ نهاد پولی و قضایی ندارند آشنا کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sREeahkT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه