جمعه, ۹ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 30 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

شهر هوشمند در ایران

9 سال پیش ( 1394/5/10 )
 

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ایجاد شهر هوشمند، چالش‌های پیاده‌سازی این طرح در ایران و موانع سرمایه‌گذاری در این زمینه را تشریح کرد. خسرو سلجوقی در نشست خبری «زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند»، اظهار داشت: برآورد شده که سال ۲۰۴۵ میلادی حدود ۳ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی، ۴ درصد در بخش صنعت و ۹۳ درصد در بخش خدمات خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به زیرساخت‌های فنی موجود به‌عنوان زیرساخت اصلی کشور، تمام سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه را بلااستفاده خواهد کرد، گفت: باید به دنبال شناسایی مشکلات، چالش‌ها، فرصت‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای فراهم کردن بستر قانونی و بودجه لازم به منظور ایجاد شهر هوشمند باشیم. معاون سازمان فناوری اطلاعات، با بیان اینکه، ذی‌نفعان اصلی شهر هوشمند به‌خصوص در بخش محتوا بخش‌خصوصی کشور خواهند بود، افزود: این درحالی است که در پذیرش فناوری از ابتدا با نوعی مقاومت از سوی مردم مواجه هستیم و پس از آن شاهد استفاده افراطی از ابزارهای تکنولوژی خواهیم بود.

4645765856

وی با تاکید براینکه، امروز با یک نگاه فناوری افراطی و نیز یک مقاومت در سرمایه‌گذاری در بخش ICT مواجه هستیم، گفت: بسیاری منتظرند تمامی سرمایه‌گذاری‌ها از طریق دولت انجام شود، درصورتی‌که بخش اصلی این سرمایه‌گذاری باید از طریق بخش‌خصوصی انجام گیرد و دولت تنها تسهیل و فراهم‌کننده این اتفاق باشد. معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه نوعی ترس، مانع سرمایه‌گذاری به‌خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است. سلجوقی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از ۷۰ درصد تولید ناخالص ملی دنیا در دو بخش ارتباطات و رسانه نهفته است و این الزام است که ما در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و زیرساخت‌های شهر الکترونیک را توسعه دهیم. وی یکپارچه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی کشور را از جمله اولویت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yh3tTzC8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه