پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شهرت، پول، شغل دوم

7 سال پیش ( 1395/5/19 )
پدیدآورنده : آزاده اتحاد  

شهرت، پول و قدرت مراحل بازی زندگی ستارگان است. ستارگان دنیای تصویر، موسیقی و این روزها فناوری و به طور کلی آنهایی که رسانه های جمعی در موردشان حرف می زنند، هر یک به گونه ای این سه مرحله را پشت سر می گذارند و قصه های خود را (هر یک به اندازه خودشان) در حافظه جمعی مخاطبان ثبت می کنند.

آنان برای رسیدن به مرحله اول، راه طولانی و دشواری ها و موانع زیادی را پشت سر می گذارند، مرحله دوم را خیلی سریع و راحت رد می کنند و در مرحله سوم دیگر چند و چون راه را آموخته اند و به فکر پایانی خوش برای بازی ای هستند که زندگی برای شان رقم زده.

در واقع از بین رفتن دغدغه مالی ذهن آنها را هم برای انجام کار اصلی و هم کارهای جانبی باز می گذارد و در اکثر موارد خلاقیت به سراغ شان می آید. پول ابزاری است برای تحقق رویاها و خواسته  ها و نیازهای آنها؛ اگر یک بار رویایی بزرگ برای آنها به حقیقت تبدیل شده است، چرا یک بار دیگر اتفاق نیفتد. به هر حال در همه جای دنیا نام سلبریتی ها می فروشد؛ چه بر سردر سالن های سینما و تبلیغات، چه در فعالیت های خیریه و بشردوستانه و کسب و کارهای شخصی.

داشتن شغل دوم یکی از رفتارهای معمول سلبریتی های متمول دنیاست که یا از ایده آل گرایی آنها برای گسترش امپراتوری نشأت می گیرد، یا به کارآفرینی در جامعه کمک می کند یا صرفاً آینده نگری برای روزهای خلوت تر دوران بازنشستگی محسوب می شود. به هر حال زمانی که پولدار می شوید، زندگی بدون پول، کار سختی می شود و بستری که بعد از رسیدن به موفقیت برای سلبریتی ها فراهم می شود، آماده برای پولسازی بیشتر است.

اکثر ستاره های آمریکایی شغل دوم دارند؛ مشاغلی که یا دل مشغولی شان است یا با برنامه ریزی جدی و دقیق آن را پیگیری می کنند، حتی اگر نیازی به درآمدش نداشته باشند.

اگرچه بسیاری از این ستاره ها می توانند تا آخر عمر روی درآمد حاصل از سال های اول فعالیت شان حساب کنند اما به هر حال پول با خودش پول می آورد. صنعت غذا، پوشاک، رسانه و فناوری از جمله محبوب ترین صنایعی است که سلبریتی ها برای مشاغل دوم خود به آن روی می آورند. نگاهی به چند سلبریتی آمریکایی که شغل دوم دارند، می اندازیم.

گوینیت پالترو

بازیگر برنده اسکار برای فیلم «شکسپیر عاشق» در سال 1999 پایه گذار یک وب سایت سبک زندگی به نام «Goop» است که اگرچه از نگاه منتقدان با سطح توانایی مالی بخش زیادی از جامعه فرسنگ ها فاصله دارد اما در حال حاضر بیش از 150 هزار مشترک دارد. او در آوریل گذشته، کتاب آشپزی خود به نام «دختر پدرم» را منتشر کرد و در فهرست کتاب های پرفروش نشریه نیویورک تایمز قرار گرفت. پالترو می گوید تمام این کارها سرآغاز برنامه ای 10 ساله است.

کیفر ساترلند

نجات دنیا در مقابل آفت های افراطی دنیای امروز برای این بازیگر کانادایی کافی نبود؛ قهرمان سریال معروف «24» می خواهد در صنعت موسیقی هم نقشی داشته باشد. او به همراه جود کل، آهنگساز و دوست قدیمی اش استودیوی موسیقی «Ironworlds Music»  را راه انداخته و موزیسین های موردعلاقه خودش و شریکش را حمایت می کند.

علاقه ساترلند به موسیقی به اندازه ای است که بیش از 60 گیتار گیبسون ثبت شده به نام خودش دارد. او که سال ها موزیسین بوده می گوید با راه اندازی این استودیو هیچ قصدی برای ضبط پروژه های شخصی خودش ندارد و می خواهد به جوانانی کمک کند که شاید در این صنعت آشفته  فعلی موسیقی، راه خود را پیدا کنند.

جیمز فرانکو

بازیگر فیلم «27 ساعت» تعجب همه را با شغل های گوناگونش برانگیخته است. نشریه سی ان ان می نویسد معلوم نیست که او بازیگر است یا صرفاً نقش یک بازیگر را ایفا می کند. او کتاب می نویسد، می خواند، در دانشگاه کلمبیا و یوسی ال ای درس می دهد، مجری اسکار می شود و کتابی درباره لانا دِل رِی خواننده منتشر کرده است.

کوین کاستنر

بازیگر محبوب دهه 90 میلادی که با فیلم های «باگرگ ها می رقصد»، «رابین هود» و «بادیگارد» به شهرت جهانی رسید، صاحب شرکتی به نام Ocean Therapy Solutions است که ماشین آلات جداکننده نفت و آب را تولید می کند. این شرکت همان طور که از اسمش پیداست برای نجات آب های طبیعی دنیا از فجایع و آسیب های زیست محیطی راه اندازی شده است. بی پی، شرکت نفت و گاز بریتانیایی در سال 2010 برای پاکسازی لکه نفتی خلیج مکزیک که بر اثر نشت یک چاه نفت دریایی به وجود آمده بود، تعدادی از ماشین آلات تولید شرکت کاستنر را خریداری کرد.

ارتباط با نویسنده: azadehetehad@gmail. com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GWBQx65V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه