یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

شكایت بیوه آمریكایی از توییتر

8 سال پیش ( 1394/10/29 )
 

بیوه یك آمریكایی كه در حمله داعش در اردن كشته شده از توییتر شكایت كرده و این شركت را متهم كرده كه زمینه را برای تبلیغات این گروه تروریستی فراهم كرده است. خانم تامارا فیلدز كه همسرش  9 نوامبر در حمله تروریستی داعش در اردن كشته شد توییتر را متهم كرده كه آگاهانه به داعش اجازه داده تا در این شبكه اجتماعی تبلیغ كند و برای فعالیت‌های تروریستی‌اش پول جمع كند. شكایت او حالا دوباره بحث فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در شبكه‌های اجتماعی را پیش كشیده است. كشورهای مختلف فشار زیادی روی این شركت‌ها وارد می‌كنند تا در راستای فعالیت‌های ضدخرابكارانه اطلاعات كاربران‌شان را در اختیار دولت‌ها قرار بدهند اما این شركت‌ها برابر این خواسته مقاومت می‌كنند.

آنها مدعی‌اند كه براساس قوانین اجازه ندارند اطلاعات شخصی كاربران را افشا كنند. با این حال بعد از حملات تروریستی در پاریس، دولت‌های انگلیس و آمریكا جلساتی با مسئولان شركت‌هایی مانند فیس‌بوك و گوگل داشته‌اند و به نظر می‌رسد راه برای همكاری‌های بیشتر بین دو طرف باز شده باشد. توییتر گفته با وجود اینكه هیچ مبنای حقوقی‌ای در این شكایت نمی‌بیند، با خانواده قربانی آمریكایی همدردی می‌كند.

توییتر راسا حساب‌هایی را كه به نظر خودش تروریستی باشند حذف می‌كند. توییتر همچنین اعلام كرده، به درخواست‌های قانونی دولت‌ها برای پاك كردن برخی حساب‌ها احترام گذاشته و 42 درصد از 1003 درخواست دولت‌ها را اجرایی كرده است. بیشتر از دو سوم این درخواست‌ها متعلق به تركیه است.

در آمریكا، در سال گذشته دولت در 25 مورد از توییتر خواسته بود كه حساب كاربران را حذف كند كه توییتر تنها یك مورد را قبول كرده بود. شكایت خانم فیلدز به گفته پروفسور جیمی گورول، حقوقدان آمریكایی چالش بزرگی برای توییتر ایجاد خواهد كرد. او در این باره گفته است: «این پرونده سوال‌های متعددی درباره شیوه كار شبكه‌های اجتماعی ایجاد می‌كند.»

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W36vA5Fs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه