پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شصتمین سال تاسیس دیزنی‌لند

8 سال پیش ( 1394/5/10 )
پدیدآورنده : سارا دهقان آزاد  

پارک‌های دیزنی‌لند، 60‌امین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرند. والت‌دیزنی طی سالیان دراز یک تولید‌کننده بسیار موفق بوده است. این شرکت طی دهه50  میلادی تصمیم به احداث پارک‌هایی گرفته است که دارای مضمون شخصیت‌های کارتونی فیلم‌‌هایش بوده و طی این 60 سال موفق به نظر می‌رسد.

در سال 1955 نخستین دیزنی‌لند، پارک تفریحی الهام گرفته شده از شخصیت‌های کارتونی والت‌دیزنی، در شهر «آناهیم» در نزدیکی شهر لس‌آنجلس در‌های خود را به روی مردم گشود. زمانی که والت‌دیزنی تصمیم به احداث این پارک‌های تفریحی و شگفت‌انگیز گرفت، این شهر نخستین جایی بود که میزبان این فعالیت‌های در حال شکوفایی بود. در دهه 40 و 50 میلادی، مردم شاهد پیشرفت روز افزون و موفقیت‌های تجاری این تولید‌کننده و تعداد زیادی از شخصیت‌های بزرگ و اسطوره‌ای بودند: پینوکیو (1940)، سیندرلا (1942)، آلیس در سرزمین عجایب (1951) و پیترپن (1953). البته در این مطلب تنها نام برخی از مشهورترین‌ها در این دوره پر شکوه ذکر شده است. در اوایل دهه 50 میلادی این شخصیت‌ها برای والت‌دیزنی منابعی برای خلق مکانی برای تفریح کودکان به همراه والدین‌شان بودند.

3575685876876

والت‌دیزنی، پس از خرید زمین‌های کشاورزی در کالیفرنیا، احداث پارک را آغاز کرد. افتتاح این پارک یک رویداد تاریخی مهم بود. شبکه NBC آمریکا، حامی مالی والت‌دیزنی در این پروژه بود و برای ارتقا بخشیدن به این طرح بزرگ، یک برنامه تلویزیونی زنده مخصوص افتتاحیه را که مجری آن یک هنرپیشه مشهور آمریکایی بود و همچنین 90‌میلیون بیننده آمریکایی داشت روی آنتن برد.

آیا افتتاحیه این پارک آغازی عالی داشت؟ در واقع اصلا این‌گونه نشد. این پارک بنا به دلایلی که در ادامه ذکر خواهند شد، توانایی حصول به چنین موفقیت حتمی را نداشت: جذابیت‌های بسیار کم، کمبود غذا و نوشیدنی و وجود بلیت‌های جعلی. هزاران نفر در مراسم افتتاحیه با کارت دعوت‌های تقلبی حضور داشتند، اما والت‌دیزنی، با نوسازی جذابیت‌های این پارک و افزایش رویداد‌های ویژه، تصمیم به گسترش بازاریابی زیرکانه خود گرفت. (این جذابیت‌ها می‌توانست از شخصیت‌های فیلم‌های جدیدش الهام گرفته شود). هدف این بود که مردم بیش از یک بار برای بازدید به این پارک بروند و همین موضوع، کلید موفقیتش بود.

نخستین چشم‌انداز یک ابر قدرت

این پارک با یک استقبال چشمگیر از سوی مردم روبه‌رو شد. اگر میزان بازدید از این پارک در سال 1955 و طی پنج‌ماهه نخست بهره‌برداری پارک، 2/1‌میلیون بازدید‌کننده بوده باشد، امروزه سومین پارک پر بازدید جهان با میانگین 16.7‌میلیون بازدید‌کننده خواهد بود. البته درون این پارک، پارک «کالیفرنیا ادونچر» با 7/8‌میلیون بازدیدکننده در سال 2014 و باغ‌وحش «دیزنی» نیز احداث شده‌اند که در مجموع، میزان بازدید از دیزنی‌لند را به 25/5‌میلیون نفر رسانده‌اند.

پس از کسب موفقیت توسط نخستین پارک والت‌دیزنی تصمیم به احداث دومین پارک خود به نام «دنیای والت‌دیزنی» در ایالت فلوریدای آمریکا گرفت. او هرگز نتوانست این پارک را ببیند و در سال 1966 فوت کرد و در‌های پارک دوم در سال 1971 به روی مردم گشوده شد و با 51/5 میلیون بازدید کننده، بزرگ‌ترین موفقیت وی و پربازدیدترین پارک دنیا به‌شمار می‌آید. سپس این پارک‌ها احداث شد: «دیزنی‌لند توکیو» در ژاپن در سال 1983، «دیزنی‌لند اروپا» در شهر پاریس در سال 1994 و «دیزنی‌لند هنگ‌کنگ» در سال 2005. در سال 2016 «دیزنی‌لند شانگهای» افتتاح خواهد شد. تا سال 2014 و طبق محاسبات انجام شده شرکت والت‌دیزنی از طریق پارک‌ها و استراحتگاه‌ها خود، 15/1میلیارد دلار درآمد داشته است.

منبع : لوفیگارو
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L3ZAW8be
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه